Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

La Fundació Can Caralleu Esport ha adoptat en els darrers anys el model de gestió de la Fundació Claror, en el qual s’incorporen tots els trets de qualitat en el servei de l’usuari. Aquest model està inspirat en el model d’excel·lència empresarial de l’EFQM (European Foundation for Quality and Management).

Gestió basada en processos

L’element central d’aquest model de gestió és la «gestió basada en processos», que pretén assignar responsabilitats operatives en funció d’allò que realment impacta en el servei al client i que els nostres equips poden assumir de principi a fi. Això obliga a oblidar-se dels càrrecs i de les tasques i pensar sempre en el client, en el servei que se li ofereix i en la manera com el percep i com el valora.

Sistema operatiu de gestió (SOG)

Segons aquest criteri organitzatiu, la Fundació Can Caralleu Esport ha establert el seu propi mapa de processos operatius, el qual esdevé l’esquelet organitzatiu de la gestió. Tota persona que treballa en un centre forma part de l’equip d’algun procés. Al capdavant se situa el responsable del procés, que, com a tal, forma part de l’equip de direcció del centre.

Aquesta filosofia de treball recull tant els processos operatius residents en el centre com els altres processos externs de suport que s’aporten des de les àrees centrals de la Fundació Claror (vegeu l’esquema).

Sobre aquesta estructura organitzativa moderna i orientada al client i amb responsabilitats clarament distribuïdes, la Fundació Can Caralleu Esport ha estructurat el seu sistema operatiu de gestió (SOG), que, a més d’aquesta nova manera de distribuir i exigir responsabilitats, també aporta una potent eina informàtica de gestió i un estil directiu homogeni basat en principis de qualitat total (TQM).

El SOG queda complementat per un recull de documents bàsics que constitueixen una sòlida base metodològica (know-how) del sistema.

La Fundació Can Caralleu Esport té previst que el Sistema Operatiu de Gestió quedi definitivament completat en els pròxims dos exercicis.

Decàleg de l’equip excel·lent

La gestió per processos fomenta el treball en equips que comparteixen una filosofia pròpia i comuna de treball. Aquesta s’inspira en els deu punts que conformen el decàleg de l’equip excel·lent:

1. Assignació i assumpció de responsabilitat

2. El resultat percebut és el del conjunt

3. Orientació als resultats i als clients

4. Mesura sistemàtica dels resultats

5. Establiment d’objectius de millora

6. Presa de decisions i formulació de propostes en funció de resultats

7. Deixar constància d’allò que s’ha fet i s’ha decidit

8. Elaboració de criteris per a l’execució de les taques

9. El pacte com a fórmula bàsica de funcionament conjunt

10. Foment de la informació, la participació i l’entusiasme de les persones

GTranslate