Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Si vols perdre pes i no fas això, ho fas malament

Gregorio Bermudo

14 de juny, 2017

L'estiu està a la cantonada i ara veus que vols perdre pes per poder lluir un bon tipet a la platja o allà on vagis amb la roba d'estiu que acostuma a deixar veure més parts del teu cos. Però, arribat aquest punt et preguntes quines opcions tens per perdre pes de manera efectiva.

A les portes de l'estiu com cada any, emergeixen del nostre jo més profund les preocupacions més evidents sobre el nostre cos. Sent aquesta una fase de l'any en què moltes peces de roba es deixen a l'armari i en conseqüència el nostre cos està més exposat, ens plantegem per enèsima vegada la necessitat de perdre pes per poder afinar la nostra figura. Ni molt menys aquesta situació és el punt de partida òptim ja que tot plegat significa que durant els mesos anteriors el nostre nivell d'activitat física i la cura per l'alimentació han estat escassos, però la realitat és ben diferent i ens demostra que això es dóna amb molta més freqüència de la desitjada.
 
La meitat de la població té sobrepès
Gairebé la meitat de la població catalana té sobrepès o obesitat, aquesta dada és realment demolidora perquè significa que multitud de gent viu constantment en guerra i viure entre les bales no és gens agradable, és motiu de tensió contínua. Els dos bàndols estan perfectament identificats, per una part tenim el sedentarisme i uns hàbits alimentaris deficients que intenten ser contrarestats per la preocupació de la nostra salut i altres factors de caire sociològic.
 
Cal tenir determinació i continuïtat
En aquest sentit el que per regla general no som capaços de fer bé és donar-li continuïtat als bons hàbits, cal tenir la determinació i la disciplina necessàries per evitar trobar-nos en aquestes situacions però sobretot és vital trobar-li el gust al fet de realitzar activitat física. Els professionals treballen per a que sigui així però la voluntat de gaudir i l'aportació de positivitat és cosa nostra com a usuaris.
 
A nivell actitudinal un punt important és no deixar-se embadalir per experiments de dubtosa procedència, aquesta és una errada monumental. Siguem rigorosos amb temes de salut, l'única forma de perdre pes de forma sana és combinant activitat física amb l'adquisició d'hàbits alimentaris equilibrats. 
 
Dues opcions d'entrenament per perdre pes
I respecte a l'activitat física pròpiament dita un objectiu de pèrdua de pes ens deixa bàsicament dues opcions de treball. L'exercici de tipus aeròbic a una intensitat mitja (NO BAIXA!!!) de llarga durada ha estat sempre l'entrenament prescrit, és un clàssic i la seva efectivitat resulta indiscutible tot i que és el que reclama més paciència. D'altra banda, els entrenaments de tipus intervàlic (HIIT) han demostrat ser una bona eina per perseguir una disminució del pes corporal, acceleren el metabolisme i l'activen per sobre del seu funcionament normal inclús després del propi exercici físic. El problema d'aquest últim sistema és que reclama un nivell d'entrenament alt per superar intensitats de treball molt altes, fet que no és l'habitual en persones que intenten recuperar l'hàbit d'entrenament.
 
Assessora't per un professional
No obstant, el millor que es pot fer és consultar als tècnics d'activitat física i consensuar un pla d'entrenament seguint les pròpies necessitats, aquest és el millor estímul i la forma de no assumir el perill més evident de tots, quedar-se a casa.

l'autor

Gregorio Bermudo

Director operatiu poliesportius de Sant Joan Despí

Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport i Màster en Gestió Econòmica d'Entitats Esportives (UB)

més informació

0 comentaris

comenta

Per poder deixar un comentari cal registrar-se o iniciar sessió

El teu comentari s'ha enviat correctament.
Gràcies!

subscriu-te a la revista

afegir la revista a les RSS

GTranslate