Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Reforça el tren inferior i milloraràs en qualitat de vida

7 de juny, 2017

En l'actualitat l’envelliment de la població és una realitat creixent i un repte que la nostra societat ha d'afrontar. Una de les maneres per poder encarar aquesta realitat seria promoure més l'activitat física aportant així un envelliment actiu.

Podem viure amb malalties cròniques pròpies de l’edat avançada (diabetis, colesterol alt, problemes de tensió arterial, nivells elevats de sucre, etc) però el que més ens limita la qualitat de vida és la pèrdua funcional, a nivell físic, cognitiu i social, així com la manca de mobilitat, que podria venir provocada per l'atrofia muscular i el deteriorament de les articulacions del tren inferior. Així mateix, ens podria aportar lesions importants com l'artrosi, l'osteoporosi o la pèrdua de l'equilibri a causa de l'atrofia muscular. Per aquest motiu, és recomanable que en edats avançades es tingui present un entrenament funcional del tren inferior.
 
Evita el sedentarisme
En diferents estudis s'ha observat que a causa de l'envelliment, les primeres capacitats que perdem són la força, la flexibilitat i la funcionalitat del tren inferior. Tot i així, la població no n'és conscient i no inverteix en la prevenció d'aquest problema de salut tant com en altres que poden sorgir. D'aquesta manera, hi ha una disminució de l'activitat física i a la llarga, la pèrdua d'altres habilitats i capacitats motrius.
 
Com entrenar i per què?
És recomanable l'entrenament funcional. Aquest implica moviments multiarticulars del tren superior i inferior amb l'ajut d'exercicis aplicables a situacions de la vida quotidiana com caminar, pujar escales, asseure's i aixecar-se de la cadira, etc. Aquests exercicis faran que millorem el nostre dia a dia i que no ens sigui carregós el fet d'anar a comprar el pa, de jugar amb els néts, de recollir algú del terra o simplement que ens podem cordar les sabates amb normalitat gràcies a un bona tonificació muscular i a una mobilitat articular adequada. Alguns exemples inclouen l'entrenament amb materials com gomes o steps, tot i que també és comú no utilitzar cap objecte.
 
Per aquest motiu, és molt important tenir en compte que entrenar la coordinació, l'equilibri, la força, la flexibilitat i el treball cardiovascular en edats avançades ens pot millorar molt la qualitat de vida i la salut.

Autor: Xavi Saborit

© Fundació Claror.
Prohibida la reproducció total o parcial dels articles sense l'autorització escrita de la Fundació Claror

0 comentaris

comenta

Per poder deixar un comentari cal registrar-se o iniciar sessió

El teu comentari s'ha enviat correctament.
Gràcies!

subscriu-te a la revista

afegir la revista a les RSS