Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Els 5 imprescindibles de la teva bossa del gimnàs

Guillem Montagut

18 d'octubre, 2017

En aquest article et proposem cinc objectes imprescindibles que no han de faltar dins de la teva bossa per anar al gimnàs. Tingueu-ho en compte, sobretot si és el teu primer dia.

Aquí tens la llista dels 5 imprescindibles per a la teva bossa del gimnàs:
 
La Roba
I aquí ho incloem tot: tant la pròpia roba com el calçat adequat per a l'activitat que tens prevista fer. Tingues en compte que no és el mateix fer una classe d’spinning que córrer a la cinta.
 
La roba t’ha de permetre una gran llibertat de moviment, que faciliti la transpiració i sobretot és important que sigui roba amb la que et trobis còmode. No val la pena estar tota l'estona pendent d’aquells aspectes que et facin destorbar l’activitat com tirants, cordons, etc. 
 
La Tovallola
Tant si entrenes a la sala de condicionament físic com si fas una classe col·lectiva, la tovallola és un objecte imprescindible sempre que vagis al gimnàs. No només per netejar-te la suor que a molts ens cau a regalims per la cara, sinó també com una mesura efectiva d'higiene a l’hora de fer servir el material i les màquines que hi ha al club.
 
No és gens agradable anar a utilitzar una màquina o un matalàs i trobar-te-la tacada per la suor de la persona que hi ha estat abans. Així que pots minimitzar el risc usant la pròpia tovallola. Tovallola, per cert, que ha de ser d’una mida adequada que pugui cobrir bé les màquines i aparells.
 
Bidó d’aigua
Si tens previst fer una activitat aeròbica tipus carrera, spining o body combat, l'ampolla d'aigua ha de figurar a la llista a revisar abans de sortir cap al gimnàs. Hidratar-te abans, durant i després de l'exercici és important per mantenir un bon nivell en l'entrenament i per reposar el líquid que perdem a través de la sudoració.
 
Durant l'exercici ingerir aigua és el més indicat. Evita les begudes ensucrades, si no és que tens previst fer una activitat de llarga durada. Les que contenen sals minerals afegides van millor per després d'entrenar perquè permeten reposar tota la pèrdua que es produeix durant l’esforç.
 
“Wearables” sobretot pulsòmetre
“Wearable” fa referència al conjunt d'aparells i dispositius electrònics que s'incorporen en algun lloc del nostre cos interactuant de forma contínua amb l'usuari i amb altres dispositius amb la finalitat de realitzar alguna funció concreta.
 
Rellotges intel·ligents, sabatilles d'esports amb GPS incorporat i polseres que controlen el nostre estat de salut són exemples entre molts d'aquest gènere tecnològic que es troba actualment ja molt present a les nostres vides.
 
Un bon pulsòmetre és un altre dels imprescindibles a l'hora d'entrenar, sobretot en el cas que tinguis previst fer un treball cardiovascular. Controlar les pulsacions no només t’ajudarà a no excedir-te amb la intensitat, sinó que a més et permetrà controlar la zona d'entrenament en què et trobes. Si vols mantenir-te dins de la teva zona de crema de greixos, no oblidis controlar-lo amb un pulsòmetre.
 
Motivació i constància
La motivació és una arma essencial per combatre el sedentarisme. Com en qualsevol altra activitat, si exercitem sense un motiu i ens resulta desagradable, al final tindrem molts números per acabar abandonant.
 
Trobar un motiu és el que et permetrà veure les coses amb uns altres ulls. És a dir, si aconsegueixes estar motivat per exercitar-te diàriament, és probable que l'activitat et gratifiqui, t’ompli de plaer i ganes de continuar-la.
 
Cal saber des de quin punt parteixes, quins són els objectius clars on vols arribar, divertir-te a les sessions buscant la varietat en el tipus d’activitat i no sobre entrenar-te els primers dies.
 

Ara sí, això és tot. Ànims i força!

l'autor

Guillem Montagut

Responsable Condicionament Físic del Claror Cartagena

Llicenciat en Educació Física i Esport. INEFC Barcelona

més informació

0 comentaris

comenta

Per poder deixar un comentari cal registrar-se o iniciar sessió

El teu comentari s'ha enviat correctament.
Gràcies!

subscriu-te a la revista

afegir la revista a les RSS

GTranslate