Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Activitats cos-ment per completar el teu entrenament

Esteban Russo

6 de setembre, 2017

Encara creus que entrenament és igual a força, resistència i velocitat? De debò penses que l’esforç és la única clau en la millora contínua? El teu lema és “No pain no gain”? Et cansa entrenar sempre igual? Potser és el moment de canviar de perspectiva.
Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix
Et convidem a replantejar la teva forma d’entrenar. No necessites canviar molt la teva activitat física, només t’oferim una mirada més àmplia, en la que tingui cabuda l’entrenament complementari i preventiu, que són totes aquelles activitats que no estan directament relacionades amb l’esport o la disciplina que practiques, però que contribueixen a la millora global.
 
Si jo faig running, de què em serveix fer Pilates? Per què vull anar a una classe de Ioga si jo vull posar-me “més fort”? De què em servirà un Fitness Postural si NO tinc un problema d’esquena?
 
Les activitats COS-MENT t’ofereixen una oportunitat única per treballar conceptes que sovint ignorem quan estem entrenant.
 
Són aquelles activitats que requereixen cert grau de concentració en allò que estàs fent. En aquestes activitats sues, (sí, sí, sues) i també t’esforces (i molt). Alguns dels seus beneficis són:
 
Força i coordinació de la musculatura del CORE (Musculatura abdominal, lumbar i Dorsal).
Un aspecte clau en qualsevol esport. Totes les forces de les extremitats passen pel centre del teu cos. Necessites un CORE fort i actiu, amb un to adequat de la musculatura profunda.
Activitats recomanades: PILATES.
 
Amplitud de Moviment Articular
Mantenir la correcta mobilitat de les teves articulacions és imprescindible per cuidar-les.
Activitats recomanades: ESTIRAMENTS / IOGA / FITNESS POSTURAL.
 
Millorar la capacitat de contracció dels músculs.
La força no és una qüestió d’aixecar pes i prou, hi ha diferents tipus de contracció muscular i diferents tipus d’aplicacions de la força. Millorar la coordinació muscular fa que activis més fibres musculars en cada contracció i per tant milloris la teva força global.
Activitats recomanades: PILATES / IOGA.
 
Consciència corporal i coordinació global.
La capacitat de controlar el teu cos i realitzar els moviments de forma coordinada i fluida t’ajudarà millorar la tècnica i l’execució de la disciplina que realitzes.
Activitats recomanades: IOGA/FITNESS POSTURAL / MEDITACIÓ.
 
Mantenir una postura adequada.
Aquest punt ens permet evitar les lesions provocades per esports o activitats molt repetitives, sobretot a l’esquena, i fer un entrenament preventiu, és a dir, per evitar que la lesió aparegui.
Activitats recomanades: FITNESS POSTURAL / PILATES.
 
Capacitat de concentració i de relaxació.
Quan ets capaç de centrar tota la teva atenció en allò que estàs fent, el teu rendiment millora de forma exponencial. Es tracta de relaxar la ment i concentrar-te en l’activitat que fas, és molt diferent el teu entrenament quan penses en la tècnica, la postura, la respiració, la velocitat de moviment, les sensacions...
Activitats recomanades: MEDITACIÓ / IOGA / PILATES / FITNESS POSTURAL.
 
Anima’t a experimentar i atreveix-te amb coses diferents, la varietat és la clau, estímuls diferents, activitats diferents. Fes més complet i divers el teu entrenament!

l'autor

Esteban Russo

Tècnic de fitness de Can Caralleu

CFGS Esport i AF, Coach i Socorrista

més informació

0 comentaris

comenta

Per poder deixar un comentari cal registrar-se o iniciar sessió

El teu comentari s'ha enviat correctament.
Gràcies!

subscriu-te a la revista

afegir la revista a les RSS