En forma

Embaràs i natació

26 de setembre, 2019

El cos de la dona està preparat per a mantenir una bona dosi d'activitat física durant aquesta etapa, però la intensitat s'ha d'adequar a les capacitats i condicions de cada dona, tant si ja pràctica esport habitualment com si no.

Durant l'embaràs, és important seguir fent esport. El cos de la dona està preparat per a mantenir una bona dosi d'activitat física durant aquesta etapa, però la intensitat s'ha d'adequar a les capacitats i condicions de cada dona, tant si ja practica esport habitualment com si no.

Una de les pors habituals durant l'embaràs és lesionar-se o caure, per tant practicar activitat física ajudarà a millorar l'equilibri, l'estabilitat i la mobilitat.

Si practiques esport de manera intensa, també caldrà que adaptis el teu entrenament a la teva nova condició. No és el moment de batre rècords, sinó d'aprofitar els enormes beneficis de l'exercici físic minimitzant els riscos.

Abans de començar a fer exercici cal fer una consulta mèdica, que t'orientarà cap a quin tipus d'entrenament és més adequat per a tu i quan començar.

Natació per a embarassades
El medi aquàtic ens ofereix llibertat de moviments i també redueix l'impacte sobre els ossos i les articulacions, per tant evita les lesions. Sense oblidar l'efecte positiu del massatge que l'aigua exerceix sobre el cos.
També cal considerar altres beneficis molt importants en l'embaràs. D'una banda, la millora l'elasticitat i el to muscular. També fa prevenció d'alguns símptomes freqüents durant l'embaràs, com poden ser les varius, la retenció de líquids, els mals d'esquena, la diabetis, la hipertensió, el sobrepès...
L'activitat a l'aigua ens aporta relaxació al cos i la ment, ens permet millorar el vincle mare-nadó, i en ser una activitat en grup, és un valor afegit a nivell emocional.

Totes les embarassades poden fer aquest tipus d'activitat? En principi sí, sempre que siguin dones sanes i no presentin cap problema de salut. Tot i això hauran de consultar-ho en els seus controls d'embaràs, i en el cas que hi vulguin participar, demanar una autorització mèdica.

Entrenament per trimestres
En aquesta activitat, es treballa un tipus d'entrenament en funció del trimestre d'embaràs.

El primer trimestre treballem la natació continua en diferents intensitats i canvis en la respiració, desplaçaments amb remades, combinant el treball de cames en diferents posicions: verticals, dorsals i ventrals.
La sessió la finalitzarem amb estiraments, apnees i exercicis de relaxació.

El segon trimestre, els exercicis afavoreixen l'activació del canal del part i la preparació de la respiració. Treballarem braçada de braça i peus de bicicleta, remades en posició dorsal amb obertura i tancament de cames, braçades de braça alternatives amb peus i diferents materials.
La tornada a la calma la realitzarem amb estiraments de la zona pèlvica i exercicis d'extensió del moviment.

El tercer trimestre treballem les flotacions i respiracions per facilitar el part. Realitzem desplaçaments verticals de baixa intensitat i amb ajuda de material de suport. Immersions amb propulsió i ondulació, i girs per contribuir a la col·locació del fetus pel part.


Postpart
Després del part cal tornar a fer activitat física, quan rebis el vistiplau mèdic, per a recuperar la força física i la figura que tenies abans de l'embaràs. Així augmentaràs l'energia i la sensació de benestar, evitant altres problemes habituals com l'estrenyiment.
Cal anar a poc a poc recuperant el ritme i augmentar la intensitat de forma gradual. Caminar i nedar són dues opcions excel·lents per començar.

T'esperem als Clubs Claror per provar-la i gaudir dels beneficis físics i emocionals que t'aportarà.


Consulta activitats que pots fer als Clubs Claror

Natació per a embarassades


Recuperació Post-part


Hipopresius i reprogramació abdominal


Segueix llegint...

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate