A l'estiu fes activitats aquàtiques i entrena't a la piscina

Paqui Miranda

11 de juliol, 2019

En aquesta època de l’any quan els dies són més calorosos, el medi aquàtic es torna un espai excel·lent per poder entrenar, ja que ens permet refrescar-nos a la vegada que ens exercitem utilitzant la resistència de l'aigua. 

Als Clubs Claror disposem d’una àmplia varietat d’activitats aquàtiques incloses en la quota d'abonament. Si hi donem un cop d’ull, trobarem tant activitats d’alt consum calòric per als més atrevits, com activitats de tonificació per enfortir tots els músculs del cos i també de ball per treballar la coordinació i el ritme. Les activitats aquàtiques que podràs experimentar durant els mesos d’estiu als nostres centres són les següents, segons l'objectiu que busquem:
 
  • Alt consum calòric
    • Tàbata aquàtic: Entrenament intervàl·lic d'alta intensitat que combina sèries de 20'' d'execució a gran intensitat (tantes repeticions com el nostre nivell i ritme ens permetin) i 10'' de descans entre sèries.
    • Aquadynamic: Entrenament de Les Mills on milloraràs la força, la resistència aeròbica i també l'amplitud de moviment de les articulacions.
  • Tonificació
    • Aiguadolça: Es treballa fonamentalment la flexibilitat, la mobilitat articular, l’equilibri, tècniques de relaxació...
    • Aiguagym: Sessions de condicionament físic general i específic que combina exercicis de treball cardiovascular, tonificació i flexibilitat.
    • Aiguafitness: Activitat en piscina profunda que es realitza en flotació. Combina exercicis de treball cardiovascular, tonificació i flexibilitat millorant la condició física general i específica.
  • Ball
    • Aiguazumba: Una festa a l'aigua! Una activitat coreografiada on et posaràs en forma i t'ho passaràs genial. El mètode Zumba aplicat a l'aigua: ritme, diversió i exercici
 
Beneficis de les activitats aquàtiques
Les activitats dins el medi aquàtic tenen dues particularitats que les diferencien de la resta d’activitats que és poder realitzar fora de l’aigua: la resistència i la flotabilitat que ens ofereix l’aigua, que comportaran una sèrie de beneficis al nostre organisme. L’entrenament en el medi aquàtic proporciona grans avantatges, ja que es mou tota la musculatura sense necessitat de carregar pes sobre les articulacions, eliminant l’estrès articular. Això és degut a la flotabilitat, que permet que el nostre cos no hagi de suportar la força de la gravetat, ni per tant el pes corporal, que baixa fins a un 90%. D’aquesta manera el risc de patir lesions disminueix, és més fàcil moure el cos dins l’aigua i afavoreix l’activitat física a persones obeses, amb patologies de columna vertebral i a totes aquelles persones amb problemes per a realitzar activitat física fora de l'aigua o que necessiten rehabilitació cardíaca o motriu. Realitzar activitats en ingravidesa (natació, aiguafitness...) a la que normalment no estem acostumats, enriqueix la nostra capacitat de moviment i millora al mateix temps els nostres patrons motors, fent-nos més capaços d’afrontar situacions motrius noves. També contribueix a la descàrrega de l’estructura òssia i articular, relaxant els músculs i disminuint els dolors articulars. Per altra banda, la resistència que ofereix l’aigua quant nedem o fem qualsevol activitat en el medi aquàtic fa que la força muscular i la flexibilitat augmentin i que el cos es tonifiqui. Està comprovat que entrenant a l’aigua obtenint entre un 12 i un 15% més de resistència que quan entrenem fora d’aquesta. Anar a la piscina de manera habitual és una bona manera de mantenir-se en forma i esculpir el cos. A més a més, els entrenaments a l’aigua milloren la circulació sanguínia gràcies a l’acció tèrmica i la pressió de l’aigua exercida sobre el cos. L’acció tèrmica de l’aigua sobre el cos produeix l’activació del sistema circulatori i la pressió exercida sobre l’organisme estimula el retorn sanguini. 
 
Com distribuir les activitats en el teu pla d’entrenament 
El que marcarà el teu pla d’entrenament estarà determinat en funció de l’objectiu que et proposes, del teu nivell inicial i dels dies i temps que disposes per fer els entrenaments. Et recomanem que et fixis al calendari 2 o 3 moments a la setmana per destinar-los a la pràctica d’aquestes activitats.
  • Tonificar el cos: Combina dos dies d’activitats de tonificació amb un dia d’activitat d’alt consum calòric. Inicia la teva setmana amb una classe d’Aiguagym, segueix amb una d’Aiguadynamic i acaba la setmana amb un Aiguafitness. 
  • Perdre pes: Realitza 3 dies d’activitats d’alt consum calòric, combinant les diferents activitats que oferim o bé realitzant tres dies la mateixa activitat: Tabata aquàtic i Aquadynamic són les teves activitats. 
  • Divertir-te: Prova les diferents activitats i tria les que més t’agradin i et motivin. Et proposem que comencis la setmana amb una activitat d’alt consum calòric com l’Aquadynamic, a meitat de setmana una de tonificació com l’Aiguagym i per acabar la setmana una de ball, l’Aiguazumba. 

En qualsevol dels tres objectius, has de tenir en compte que si t’acabes d’iniciar, has de començar per activitats d’intensitat mitjana perquè el teu cos es vagi adaptant a l'exercici d’una manera progressiva. Un cop s’hagi produït aquesta adaptació i coneguis la tècnica dels diferents exercicis, anima’t a provar les activitats d’alta intensitat. Si a més combines aquestes activitats amb exercicis de natació, aconseguiràs un entrenament global i molt complet, a la vegada que et refresques a l’aigua. 

No t’ho pensis més i a l’estiu escull la piscina per als teus entrenaments! I quan estiguis de vacances, practica els exercicis que has après durant les classes a la piscina o bé a la platja. 

Per qualsevol aclariment o més informació, consulta als nostres tècnics.
 
 
Segueix llegint...
 
Consulta les activitats dels nostres clubs:
 
Mira altres articies del blog:

l'autor

Paqui Miranda

Tècnica de fitness aquàtic i Entrenadora Personal

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate