Aigua i pulsòmetre, els teus aliats a sala

22 de gener, 2013

A l’hora d’assistir a sessions aeròbiques has de tenir presents dues coses: una és beure aigua durant la sessió per evitar deshidratar-te i l’altra usar un pulsòmetre per controlar la intensitat de l’esforç. La primera hauria de ser de caràcter obligatori; la segona, recomanable.

Les activitats cardiovasculars es caracteritzen per moure grans grups musculars durant un temps aproximat de 45 minuts a una intensitat mitjana del 60 % - 80 % del nostre màxim nombre de pulsacions. Aquestes activitats tenen molta popularitat als centres esportius i alguns dels exemples que podem trobar als centres gestionats per la Fundació Claror són l’aerosalsa, l’spinning o l’indoor walking.

Una de les premisses més importants que has de tenir sempre en compte a l’hora d’assistir a alguna d’aquestes activitats és l’ús de l’aigua. Quan l’organisme es mou a una determinada intensitat, la temperatura del cos augmenta i es desencadena un mecanisme de regulació en el qual s’equilibra aquesta temperatura amb l’externa. Aquest mecanisme és la suor. Quan això passa el cos perd molta aigua i es deshidrata, fet que ocasiona unes repercussions negatives per a la salut (disminució del rendiment, aparició de la fatiga, rampes...). La millor manera de recuperar aquesta aigua i evitar aquestes conseqüències és ingerint-la abans, durant i després de la pràctica de l’activitat física. El mètode més adequat és beure aigua freda, a petits glops i i si la durada de l’activitat es superior als 60’, podria ser interessant acompanyar-la d’hidrats de ràpida absorció i sals minerals. Per a una informació més precisa, pots contactar amb el servei de nutrició de la teva instal·lació. Un bon indicador per comprovar si ho has fet be és pesar-te abans de l’activitat. Si el pes és el mateix abans i després de la sessió significa que t’has hidratat correctament, si no és així significa que t’ha faltat beure més agua.

Una altra premissa important per a la pràctica d’activitats cardiovasculars és l’ús del pulsòmetre. Com pots saber que treballes al teu 70 % quan duus a terme una activitat? L’única manera de saber-ho és disposant d’un pulsòmetre, que et permetrà fer els exercicis d’una manera més correcta, ja que pots controlar les pulsacions i distribuir la intensitat de l’esforç per aconseguir uns resultats més favorables. El seu ús et permetrà adaptar l’esforç a les teves necessitats d’una manera objectiva. El pulsòmetre resulta una eina recomanable per donar un plus als entrenaments.

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate