Tria la l'activitat de tonificació que més t'agradi!

22 de gener, 2013

Actualment, als centres esportius es fan una multitud d’activitats dirigides impartides pels mateixos tècnics esportius. En aquest article ens centrarem en les activitats de tonificació muscular, ja que hi ha una gran varietat de noms i nomenclatures.

La gran varietat de noms i de nomenclatures que se li donen a les activitats de tonificació muscular pot fer confondre els usuaris sobre les diferències que hi ha entre unes activitats i unes altres.

Algunes de les moltes activitats de tonificació que es duen a terme als centres esportius són: tonificació, GAC, abdominals, TBC, tono pump, i les variants de tono stretch, tono braços, bosu tono i spin tono. Cada una d’aquestes activitats treballa sobre la tonificació muscular, però per ajudar a entendre una mica millor cada activitat en farem cinc cèntims.

Tonificació és l’activitat principal i bàsica per excellència, sobre la qual es basen la resta de les activitats de tonificació. Durant tota la sessió es fan sèries i repeticions de diferents exercicis amb la resistència de material divers, o del propi cos. En una sessió es treballa tot el cos, des de les extremitats superiors, passant pel tronc, fins a les extremitats inferiors.

El GAC és una altra de les activitats bàsiques de tonificació muscular. La diferència principal amb la tonificació és que en el GAC es treballa només el gluti, els abdominals i les cames, par això el nom de GAC.

Una altra activitat és abdominals. Com n’indica el nom només s’hi treballen els músculs abdominals durant els trenta minuts que dura la sessió. Alguna vegada es pot treballar també la musculatura lumbar, per compensar el treball abdominal i descarregar una mica aquesta zona.

En el cas del TBC és on es comença a complicar una mica el tema. El TBC, que vol dir treball global de la condició física general del cos, combina un treball global de tonificació (extremitats superiors, tronc i extremitats inferiors) d’uns deu minuts, amb entrenament cardiovascular, d’una durada aproximada de cinc minuts.

El tono pump és una activitat que es fonamenta en la tonificació més bàsica, però combina exercicis de grups musculars determinats (pectoral, dorsal, espatlla, abdominals, braços i cames) que s’aniran repetint durant una o dues cançons, mentre en seguim el ritme. Un cop fet aquest treball es repeteix el mateix amb la resta dels grups musculars.

Variants
A partir d’aquí hi ha moltes variants, tantes com es puguin combinar amb una certa lògica. Dins d’aquestes podem trobar el tono stretch, que combina la tonificació amb estiraments o stretchin, o el tono braços, una activitat de tonificació en què només es treballa la part superior del cos (bíceps, tríceps, espatlla i una mica el pectoral i el dorsal).
Altres variants d'activitats de tonificació són el bosu tono, en el qual tots els exercicis es fan amb el bosu (mitja pilota) i l’spin tono, activitat cardiovascular i de tonificació on es combina la pràctica de l’spinning amb la tonificació de diferents grups musculars del cos.

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate