T’expliquem com pots perdre pes saludablement!

Emma Esteba

22 de gener, 2014

El gener és un bon moment per fer un balanç de l’any que deixes enrere i a la vegada plantejar-te nous reptes i propòsits per a l’any en curs. Una vegada més, com cada començament d’any, et planteges fer una vida més sana i fer més esport, entre altres bones intencions. 

Si aquest és el teu cas et proposem un repte: fem que l’any vinent puguis prendre noves i millors determinacions. Com? Doncs fent que les propostes i els suggeriments d’aquest any passin a ser un objectiu aconseguit, consolidat i per sempre! 
 
Després de les festes de Nadal, cal reprendre de nou els hàbits i les rutines quotidianes. Els excessos dels dies festius i la manca d’activitat física sovint deriven en un augment de pes. Oblida’t de les dietes miraculoses que prometen una pèrdua ràpida de quilos. Sovint estan mancades de nutrients essencials per a l’organisme, són desequilibrades i l’efecte rebot n’és la conseqüència més freqüent. 
 
Al Claror t’aconsellem tornar a la rutina alimentària, fer uns menús variats, equilibrats i saludables. Tanmateix, per poder compensar una possible pujada de pes pots seguir aquestes quatre indicacions:
 
1. Fracciona els àpats en quatre o cinc menjades
L’esmorzar és un dels àpats imprescindibles del dia. És important que a primera hora prenguis una ració de làctics (preferiblement semidesnatats o desnatats) juntament amb una porció de cereals (pa, torrades, cereals sense sucres o integrals) i una peça o suc de fruita. 
 
A mig matí i mitja tarda, és prudent prendre alguna cosa per no estar tantes hores en dejú. Per exemple, pot fer un mos en forma de fruita o làctic desnatat. 
 
Pel que fa als àpats principals, el dinar i el sopar, no t’oblidis d’incloure-hi una aportació de vegetals, una altra de proteïnes i una tercera d’hidrats de carboni per tal que estiguin ben equilibrats. La fruita de temporada o un làctic com el iogurt, la quallada, una porció de mató o formatge fresc, poden ser una bona opció per a les postres. 
 
2. Hidrata’t correctament 
És important que no només beguis en cada àpat sinó al llarg de tot el dia de manera regular. Prendre un mínim d’un litre i mig de líquid en forma d’aigua, tisanes, infusions i brous és la millor manera d’hidratar-te. 
 
3. Tingues a ratlla els greixos
Prioritza els olis d’origen vegetal i de bona qualitat. La quantitat recomanada diària són entre 40 i 60 grams.
 
Evita els productes de rebosteria, modera el consum de mantegues, margarines, cremes de llet i nates. Opta per coccions suaus i senzilles, cuina a la planxa, a la brasa, a la papillota, al forn, etc., i fuig dels arrebossats, els fregits, les salses contundents i les preparacions massa elaborades. 
 
4. Activa’t i fes exercici
Fes un passeig d’uns trenta minuts cada dia o agafa la bicicleta per anar a la feina. Són bons hàbits assolibles fàcilment. A la vegada, però, anima’t a trobar una activitat esportiva que t’agradi, que t’ho faci passar bé, de la qual gaudeixis i, en definitiva, que t’enganxi! 

l'autor

Emma Esteba

Nutricionista del Claror Cartagena

Diplomada en Diètetica i Nutrició Humana (UB), Postgrau en Obesitat, Postgrau en Fitoteràpia

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate