Canvia la teva imatge en 90 dies amb FIT90!

Miguel Ángel Martínez

3 de febrer, 2014

Aprimar-se o modelar la silueta és un dels nostres principals desitjos. No és una tasca fàcil, el cos humà s’adapta a les necessitats de l’entorn i de l’estil de vida, i es requereix estimular el nostre metabolisme per aconseguir més mobilització i utilització d’àcids grassos en el múscul. La millor manera d’aconseguir-ho és fer servir els mètodes més efectius i eficients, com FIT90, basats en els últims avenços científics.

FIT90 és una proposta d’entrenament que utilitza el mètode HIIT. El HIIT (High Intensity- Interval Training o High Interval Intermitent Training) neix del món de l’entrenament esportiu. El primer esportista que va fer servir els mètodes fraccionats amb èxit (el HIIT és una manera d’organitzar l’entrenament fraccionat) va ser Emile Zatopek, i va generar una revolució en l’esport amb els seus resultats. Posteriorment, els entrenaments fraccionats s’han utilitzat per millorar el rendiment en multitud d’esports; i en els darrers anys, s’han investigat els efectes en la recuperació de diverses patologies, com les cardiovasculars i metabòliques, i en la reducció del tant per cent de greix corporal, amb resultats molt positius. 
 
EL HIIT ha canviat la manera d’afrontar els programes sobre la pèrdua de pes. Tradicionalment, es considerava que per aconseguir cremar greixos eren necessaris més de 30-40 minuts d’exercici aeròbic continuat. Darrerament, la publicació d’articles sobre l’entrenament HIIT i els seus efectes han fet canviar de paradigma els professionals, que comencen a prescriure entrenaments intermitents, curts i d’alta intensitat, per modificar la composició corporal dels seus clients.
 
Els articles publicats en revistes científiques que han investigat els efectes d’aquest mètode han mostrat adaptacions molt importants des del punt de vista cel·lular i sistèmic que afavoreixen la pèrdua de pes i la reducció de greix. També mostren l’increment de la concentració d’àcids grassos a la sang, és a dir, tenir més disponibilitat de greixos per utilitzar. Un altre fenomen detectat és l’augment del nombre i de la mida dels mitocondris, que són la central energètica de les cèl·lules i utilitzen els àcids grassos per convertir-los en energia. Finalment, també es produeix un augment del consum d’oxigen, un comburent necessari per transformar els àcids grassos en energia, entre altres.
 
Aquests efectes s’han constatat en estudis (vegeu la bibliografia adjunta), que mostren que les persones que han fet servir mètodes HIIT han aconseguit millores significatives comparades amb individus que han utilitzat mètodes d’entrenament tradicionals.
 
És un entrenament molt qualitatiu
En tractar-se d’estímuls d’intensitat alta, permet reduir el temps que hem de destinar a l’entrenament per aconseguir resultats. Dos cops per setmana i 45 minuts per sessió és una dosi d’esforç molt sostenible que permet seguir el programa sense problemes d’agenda, fet que genera una forta satisfacció. Amb la proposta FIT90, en tres mesos pots canviar el teu cos.
 
FIT90 agrupa un conjunt de dotze persones amb un objectiu comú seguint unes pautes d’entrenament definides al detall. Són tres cicles d’entrenament de 30 dies, amb un nivell d’exigència progressiu i creixent per assegurar que el nostre cos no s’estanqui en la millora. 
 
L’encarregat de controlar el procés és un tècnic format especialment en entrenament HIIT i en la proposta FIT90. Supervisa i adapta les sessions per a cada individu i respon als teus dubtes, de manera que s’optimitza cada sessió per a cada persona. Per això, és necessari que sigui un grup estable (les mateixes persones), en un projecte a mitjà termini (90 dies, dos cops per setmana) i que incorpori un seguiment de l’evolució de cada individu (amb un tècnic especialitzat i una fitxa personal de seguiment).
 
Pioners en la creació de programes per objectius en grup
Als Clubs Claror creiem que cada persona és diferent i cal buscar noves maneres de personalitzar l’entrenament i millorar-ne els resultats. A més, han de ser econòmicament accessibles. Per només 3,75 euros la sessió, disposaràs d’un entrenament personalitzat supervisat per un especialista format en programes d’exercici en la pèrdua de pes. És com si, entre tots, contractéssiu un entrenador personal per tres mesos. En ser sempre els mateixos, amb el mateix objectiu, es pot aconseguir.
 
La proposta FIT90 ha estat desenvolupada íntegrament pel nostre equip d’innovació, que ha dissenyat l’estructura i l’evolució de les diferents sessions. També s’encarrega de la formació dels tècnics que duen a terme les sessions i permet seguir de molt a prop la progressió de cada un dels usuaris. 
 
En 90 dies, un cos nou a punt per a l’estiu
FIT90 és la millor proposta per gaudir d’un cos espectacular aquest estiu. Una inversió molt ajustada en temps i diners per cada sessió. Gaudiràs d’un seguiment personalitzat, un efectiu sistema d’entrenament contrastat científicament i supervisat per un especialista.
 
No pots fallar. Prova FIT90!
 
Per saber-ne més...
Guiraud, T.; Nigam, A.; Gremeaux, V.; Meyer, P.; Juneau, M. & Bosquet, L. «High-Intensity Interval Training in Cardiac Rehabilitation», Sports Medicine, 2012, vol. 42, núm. 7, p. 587-605. 
 
Kendall, K. L.; Smith, A. E.; Graef, J. L.; Fukuda, D. H.; Moon, J. R.; Beck, T. W.; Cramer, J. T. & Stout, J. R. «Effects of Four Weeks of High-Intensity Interval Training and Creatine Supplementation on Critical Power and Anaerobic Working Capacity in College-Aged Men», Journal of Strength and Conditioning Research, 2009, vol. 23, núm. 6, p. 1663-1669. 
 
Kohn, T. A.; Essen-Gustavsson, B. & Myburgh, K. H. «Specific muscle adaptations in type II fibers after high-intensity interval training of well-trained runners», Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 2011, vol. 21, núm. 6, p. 765-772. 
 
Smith, A. E.; Walter, A. A.; Graef, J. L.; Kendall, K. L.; Moon, J. R.; Lockwood, C. M.; Fukuda, D. H.; Beck, T. W.; Cramer, J. T. & Stout, J. R. «Effects of beta-alanine supplementation and high-intensity interval training on endurance performance and body composition in men; a double-blind trial», Journal of the International Society of Sports Nutrition, 2009, vol. 6, p. 5. 
 
Talanian, J. L.; Holloway, G. P.; Snook, L. A.; Heigenhauser, G. J. F.; Bonen, A. & Spriet, L. L. «Exercise training increases sarcolemmal and mitochondrial fatty acid transport proteins in human skeletal muscle», American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism, 2010, vol. 299, núm. 2, p. E180-E188.

l'autor

Miguel Ángel Martínez

Màster en Fisiologia. Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Tècnic Superior en Animació d’Activitats Físico-Esportives

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate