5 aperitius saludables per gaudir durant aquestes Festes

Olga Amado

11 de desembre, 2019

Us proposem 5 receptes d’aperitius saludables per sorprendre als vostres convidats

S’acosta Nadal, i amb ell, totes les reunions familiars tant clàssiques d’aquesta època de l’any. Tant si organitzes alguna de les trobades a casa teva o hi vas de convidat, et plantegem 5 aperitius saludables per mantenir una dieta sana aquestes festes.  

Receptes d'aperitius saludables i fàcils

Aquest any us proposem fugir dels aperitius pesats com els fregits, molt condimentats o només d’origen animal.

Llavors, quins aliments podem posar a la taula aquestes festes? Us proposem incloure en tots els plats verdures i hortalisses i concentrar-nos en aquelles proteïnes més saludables. Utilitzar més envinagrats, més peix i marisc, fruits secs i làctics baixos en greix.

 

Bombó de pernil de gla

aperitius saludables

Ingredients:

  • Pernil de gla (també pot ser salmó fumat)
  • Formatge per untar baix en greix
  • Festucs (també poden ser dàtils o nous)
  • Oli

Pintarem amb oli el forats de la glaçonera, els folrarem amb el pernil deixant que en sobri pels costats per després acabar-los d’embolicar. Omplirem amb la barreja de formatge en crema i els fruits secs trossejats i acabarem de tapar el bombó. Els posarem a la nevera un mínim de dues hores perquè agafin consistència. També es poden congelar.

 

Cor de carxofa amb tàrtar de vedella

aperitius saludables

Ingredients:

  • Cors de carxofa (poden ser en conserva)
  • Carn de vedella
  • Ceba
  • Encenalls de parmesà
  • Rovell d’ou
  • Oli
  • Sal
  • Pebre

Piquem la carn de vedella i la barregem amb el rovell ou, afegim la ceba picada, el julivert, sal i pebre i una mica d’oli. Omplim els cors de carxofa i decorem amb una làmines de parmesà.

 

Vaset de brandada i pebrot del piquillo

aperitius saludables

Ingredients:

Per la crema de pebrots:

  • Llauna de pebrots del piquillo
  • Crema de llet

Per la brandada:

  • Bacallà dessalat
  • Oli
  • Dent d’all
  • Crema de llet baixa en greix

Escalfem oli en una paella, afegim la dent d’all i el bacallà, es cuina fins que el bacallà estigui al punt. Afegim una o dues cullerades de crema de llet i incorporem tots els ingredients. Es passa la barreja per la batedora fins a aconseguir una crema homogenea. Per altra banda triturarem els pebrots amb una mica de crema de llet per fer la crema de pebrots del piquillo. Muntarem el vaset posant una base de brandada i damunt la crema de pebrots. Podem decorar amb una mica de julivert picat.

 

Avet de guacamole i nous

aperitius saludables

Ingredients:

  • Pa de pita
  • Nous picades
  • Palets salats d’aperitiu
  • Guacamole

Per fer el guacamole: dos alvocats, una tomàquet madur, un tros de ceba, suc de llima, una fulles de cilantre i xile opcionalment. S’obre l’alvocat pel mig, es retira l’òs i es buida la seva carn. Es posa en un recipient i s’afegeix el suc de llima perquè no perdi color, s’afegeix el tomàquet sense pell ni llavors trossejat, la ceba picada i una fulles de cilantre. Finalment es passa per la batedora. Tallem els pans de pita en sis cunyes. Posem el palet salat a la base com si fos en tronc de l’avet. Untem el pa de pita amb el guacamole i decorem amb les nous.

 

Caneló de carbassó i llagostí

aperitius saludables

Ingredients:

  • Carbassó
  • Cues de llagostí
  • Pastanaga
  • Pebrot verd
  • Salsa de soja
  • Llavors de sèsam

Tallar làmines de carbassó amb una mandolina. Netejar i tallar les verdures a juliana. Saltejar-les juntament amb les cues de llagostí, afegir salsa de soja i el sèsam. En una planxa marca les làmines de carbassó i retirar. Disposem dues tires de carbassó creuades una damunt de l’altre. Afegim una mica del saltejat i emboliquem el farcell. El podem assegurar amb un escuradents.

Trucs per cuinar aperitius saludables

Hi ha diferents trucs que us poden ajudar a l’hora de restar calories als vostres aperitius, com per exemple, utilitzar vasets o culleretes per presentar els vostres plats, sempre fer servir coccions senzilles per als aliments o escollir carns i embotits amb menys greix com el pernil o el gall d’indi.

 

l'autor

Olga Amado

Responsable Àrea de salut de l’Esportiu de Llinars

Llicenciada en medicina i cirurgia (UAB). Especialista en Medicina de l’Activitat Física i l’ Esport (UB). Màster en Nutrició i Alimentació (UB).

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate