Consells per escollir el millor moment del dia per entrenar

Juanjo Zabala

2 d'abril, 2012

Per norma general, científicament està comprovat que el millor moment per entrenar és des de mig matí fins a mitja tarda.

Avui dia és difícil poder escollir l’hora per entrenar, ja que les obligacions laborals o familiars determinaran en quin moment del dia podrem exercitar la ment i la musculatura. Per tant, la millor hora per entrenar és aquella en la qual tenim el temps suficient per poder fer un entrenament amb cara i ulls i sense estar pendents del rellotge, és a dir, sense l’estrès que portem durant tot el dia.

Científicament s’ha comprovat que el cos evoluciona metabòlicament durant el dia i és aconsellable conèixer aquesta evolució per entrenar en el moment en què el cos està millor preparat per fer-ho.

Entrenar-se a mitja tarda
Per norma general, el nostre cos es relaxa durant la nit i aprofita per regenerar els sistemes que estan més esgotats. Així doncs, durant les primeres hores del matí no és aconsellable fer exercicis intensos, ja que faríem passar el cos d’un estat “reparador” a un estat de màxima activitat en pocs minuts.

A partir de mig matí, quan ja fa unes quantes hores que ens hem llevat, que estem en moviment i que tenim alguna cosa a l’estómac, el cos ja està preparat per aguantar un bon entrenament, sigui de resistència, força o flexibilitat. Aquest estat òptim per rendir al màxim nivell durarà fins a mitja tarda. És a partir d’aquí que, a causa de l’esgotament físic i psíquic que acumulem durant tot el dia, el nostre cos ja no aguanta els esforços de la mateixa manera. Els nostres entrenaments no seran tan eficients, tot i que encara podrem rendir a un cert nivell.

Conèixer el propi cos
Per norma general, aquest és el comportament del nostre cos i, en conseqüència, les millors hores per fer un entrenament eficient. Ara bé, no tothom té les mateixes obligacions durant el dia ni té els mateixos horaris. Així doncs, l’evolució del seu metabolisme serà lleugerament diferent del de la norma. Això vol dir que és probable trobar persones que rendeixen molt millor a mig matí que a mitja tarda, o a última hora de la tarda que a mig matí. Aquí és quan entra el coneixement que cadascú té del seu propi cos i dels hàbits adquirits durant la vida per saber quin és el millor moment per rendir al màxim en un entrenament.

l'autor

Juanjo Zabala

Director Operatiu del Claror Marítim

Grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (UI1). Diplomat en Magisteri d’Educació Física (URLL). Màster en Gestió Econòmica de Centres Esportius (UB).

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate