Segueixes una alimentació sana i equilibrada?

11 de novembre, 1995

L'alimentació té com a objectiu refer les seves reserves d'energies exhaurides. En primer lloc, l'esforç corporal crea la necessitat d'alimentar-nos.

Quant més fort i intens sigui l'esforç corporal, més gran haurà de ser la importància dinàmica i energètica de les substàncies alimentàries, per això, a l'alimentació de l'esportista s'hi han de considerar aquestes substàncies des d'una perspectiva diferent.

Els hidrats de carboni i els greixos serveixen per obtenir energia i poden substituir-se mútuament segons la quantitat d'oxigen disponible.

Les proteïnes tenen com a principal funció substituir i regenerar els nostres propis constituents proteics, com les fibres musculars, i també importants components, tals com enzims i hormones. Malgrat tot, en certs casos, les proteïnes poden subministrar també energia.

A més d'aquestes substàncies energètiques, els aliments en tenen d'altres que, encara que no proporcionen energia, són necessàries pel metabolisme. Aquestes substàncies són les vitamines, els minerals i l'aigua.

Per acabar no hem d'oblidar les fibres vegetals, que gairebé no són digeribles però destaquen en el procés digestiu.

L'alimentació és, per tant, alguna cosa més que la ingestió de calories. Ha d'equilibrar una sèrie d'aportacions:

1. Aportació energètica

2. Substàncies alimentàries bàsiques: hidrats de carboni, greixos i proteïnes

3. Aportació vitamínica

4. Aportació de macro i microelements

5. Aportació de líquid

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate