Wellness aquàtic: noves tendències

1 de novembre, 2006

Les tendències socials i culturals es repeteixen en l’evolució humana. Un exemple clar en la nostra societat són les tècniques corporals que, recuperades dels avantpassats egipcis i Grecs, treballen ment i cos equilibradament.

Avui, als inicis del segle XXI, torna la visió holística que promou desenvolupar tant la part física com la mental en les pràctiques físiques de lleure. Dins d’aquesta perspectiva parlem de la tendència “wellness” com a una recerca del benestar físic, psíquic i social.

L’assoliment i el manteniment d’aquest benestar global no és altra cosa que tenir una salut òptima. Mitjançant les activitats físiques aquàtiques podem aconseguir-ho, ja que el medi aquàtic potencia l’assoliment d’aquest benestar gràcies als avantatges de realitzar l’activitat física dins l’aigua.

A l’aigua flotem i això ens permet treballar amb menys impacte, per tant, amb menys risc articular i muscular. També es millora la flexibilitat, ja que facilita la mobilitat articular i els estiraments dinàmics. D’altra banda, la resistència que ofereix l’aigua ens permet tonificar tota la musculatura estabilitzadora del cos: la faixa abdominal i tota la musculatura de l’esquena (lumbar, cervical i paravertebral). Així doncs, contribueix a millorar la nostra actitud postural i evitar el risc de patir els problemes tan freqüents de cervicals i lumbars. Un altre avantatge del medi aquàtic és que desenvolupa la capacitat aeròbica -amb tres sessions setmanals millorarem la funció del sistema cardiorespiratori- així com la circulació sanguínia i el retorn venós.

Per últim, a l’aigua podem augmentar la coordinació gràcies a la combinació de moviments específics i augmenta la sensació de benestar per l’efecte de massatge constant.

Les activitats més innovadores
D’entre totes les noves activitats de wellness que es practiquen a la piscina, podem distingir un primer grup emmarcat en l’àmbit de la salut i el fitness (aquabike, ritmes llatins, aiguadolça, aquarunning, aquasports, aquatbc, aquacombat...) i un segon grup en l’àmbit de la salut i la relaxació, on les activitats estan més enfocades a la relaxació mental o a la meditació (watsu, i-txi, Ai-txi, aquapilates...).

Tot aquest conjunt de sessions aquàtiques dirigides afavoreixen una part important del benestar, que és la socialització. Les relacions personals entre els practicants afavoreix la interacció social, la integració dins d’un grup, així com la comunicació motriu i verbal.

Cal destacar que a tota aquesta oferta d’activitats s’hi uneixen les infraestructures esportives que obten per a la construcció cada cop més freqüent de zones d’aigua reservades per als circuits termolúdics i de relaxació. Finalment, no hem d’oblidar que el “wellness” o benestar físic, mental i social no es limita a gaudir d’una zona d’aigües de relax, sinó que consisteix en assolir uns hàbits saludables.

LLISTA D'ACTIVITATS

aigua dolça
Fitness aquàtic funcional adaptat a les possibilitats i necessitats de la gent gran per tal de millorar les habilitats físiques i la qualitat de vida.

Aquabike
Treball cardiovascular marcat pel ritme de la música on s’utilitzen bicicletes dins l’aigua.

AquaTBC (Treball global del cos)
Treball aeròbic i de tonificació de tots els grans grups musculars.
Ritmes llatins a l’aigua
Treball cardiovascular on es realitzen petites coreografies utilitzant com a suport musical ritmes llatins diferents.

Aquarunning
Treball cardiovascular a la piscina profunda i amb cinturó de flotació, on es fan moviments senzills de carrera a diferents ritmes. Durada de 20 minuts, com a màxim.

AquaCOMBAT
Combina el treball cardiovascular i el de resistència muscular. Es practiquen els gests i la biomecànica dels esports de combat: karate, kickboxing, boxa... adaptats a l’aigua.

Aqua Sports
Treball cardiovascular i de resistència muscular. Es practiquen els gests i la biomecànica d’esports adaptats a l’aigua (esquí, tennis, futbol...)

Aquapilates
Activitat de control postural, estiraments i tonificació dins l’aigua.

Ai-txi
Sessió de relaxació on s’apliquen els moviments del tai-txi utilitzant les propietats de l’aigua.

Watsu
Relaxació a través d’unes seqüències de moviments i estiraments basats en el shiatsu (tècnica de massatge i estirament oriental). L’aigua ha de estar a 34ºC i les execucions dels moviments es realitzen en parelles.

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate