La natació millora l'estat d'ànim de la gent gran

Ester Benach

12 de març, 2015

Avui dia hi ha moltes persones adultes i grans que comencen a fer esport. La majoria d'elles, si saben nedar, trien la piscina perquè la natació és un dels esports més recomanables i que més treballen totes les parts del cos.

La natació resulta excel·lent per al sistema cardiovascular i respiratori i per la força i la resistència muscular, incrementa la flexibilitat de les articulacions, tonifica el cos, el relaxa i, a més, ajuda a perdre pes. També és apropiada i beneficiosa, sempre que s'adoptin les precaucions necessàries, especialment les persones amb problemes motrius, ja que a l'aigua el pes del cos sembla alleugerir-se. Aquesta és una de les característiques que la fan ideal per a la gent gran.
 
Perdre la por i divertir-se
Ara bé, l'aigua és un mitjà diferent, més per a les persones que no hi estan familiaritzades, i la por a enfonsar-se o a no tocar amb els peus el terra poden jugar males passades. Els cursos d'iniciació i familiarització es converteixen en una bona solució per tal que els adults puguin aprendre a nedar i a considerar el medi aquàtic com un espai idoni per realitzar activitat física i divertir-se tot perdent la por. Cal destacar que tots els clubs Claror ofereixen cursos per a gent gran que vol aprendre a nedar o a millorar la seva tècnica.
 
Els passos següents ja són començar a aprendre els diversos estils, combinant-los amb les tècniques de gir, flotabilitat, equilibris, busseig i, sobretot, fer de l'aigua un espai per passar-ho bé i trobar companys amb qui, després, anar a esmorzar o berenar. I és que, moltes persones aprenen a nedar de grans no només per una qüestió de salut o per recomanació mèdica sinó perquè, molta gent, sobretot la gent gran, troben un lloc per trobar-se amb altres persones de la seva edat i combatre la solitud. 
 
Beneficis
Els beneficis de la pràctica de la natació en persones de la tercera edat són molts:

· Afavoreix l'activitat del sistema cardiorespiratori muscular
· Possibilita moure el cos a l'aigua i afavoreix l'activitat física en persones obeses, amb patologies a la columna i en aquelles que fora de l'aigua tenen dificultats per a activitats esportives.
· És molt positiva en els qui necessiten rehabilitació cardíaca o motriu.
· Permet abandonar el sedentarisme i desenvolupar, sense un gran desgast energètic.
· És una activitat que produeix plaer i brinda l'oportunitat de superar-se i d'aconseguir confiança en un mateix.
· Exerceix efectes hidroterapèutics i millora els símptomes de malalties de caràcter ossi, articular, muscular, motriu, etc., de manera que proporciona una gran sensació de benestar.

Assessorament
Abans de començar a practicar qualsevol esport, i la natació no n'és cap excepció, és aconsellable consultar amb un metge i sotmetre's a un reconeixement perquè el nedador calibri fins a quin nivell d'esforç pot arribar.

l'autor

Ester Benach

Directora d'excel·lència i responsabilitat social

Llicenciada en Ciències de la Comunicació (UAB), Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques (UOC), Màster en Responsabilitat Social Corporativa (UOC)

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate