Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Entrena el 'core' a l'aigua!

18 de novembre, 2015

La paraula core és un terme anglosaxó que està de moda, sobretot si el relacionem amb el món del fitness i l’activitat física. WordReference, un dels diccionaris anglesos més consultats a Internet, tradueix core amb l’ordre següent: centre, nucli, cor. En queda clara, per tant, la rellevància, sigui quin sigui l’àmbit en què s’utilitzi.

En l’àmbit esportiu, el core fa referència a una zona muscular concreta coneguda com a cinturó o faixa abdominal, que més enllà de la popular «tauleta de xocolata» engloba musculatura lumbar, sòl pelvià, diafragma i transvers abdominal, entre d’altres. Anatòmicament, la zona denominada core està dissenyada per ser el punt de partida i de finalització d’un gran nombre de moviments, com també el regulador de la intensitat dels mateixos moviments. A més, contribueix al llarg de la nostra vida de manera cabdal en aspectes tan importants com l’equilibri, la força o la coordinació; fins i tot té una funció de protecció que li permet absorbir impactes. Una mena d’airbag natural.
En l’àmbit aquàtic, el core o faixa abdominal es treballa des de dues vessants: la natació i les activitats dirigides. 
 
Natació
A través de la natació, el core es manté activat durant tota la pràctica esportiva, sigui quin sigui l’estil que portem a terme, incloent-hi aspectes sovint oblidats de la natació com ara les sortides, els viratges o fins i tot estils menys comuns que darrerament estan a l’alça, com la natació amb monoaleta i les apnees. Sempre hem sentit dir que la natació és l’únic o dels pocs esports en els quals es treballa tota la musculatura i, efectivament, és així.
 
Activitats dirigides a l'aigua
L’altra vessant en què podem treballar el nucli abdominal o core és a través de les activitats dirigides a l’aigua, que si bé avui dia estan considerades erròniament com a activitats per a gent gran, cada cop hi ha més gent que les redescobreix segons els seus objectius i les seves especificitats. Si busques una línia de treball cardiovascular prova l’aiguagim, on els moviments constants en els diferents plans (vertical, horitzontal, lateral, etc.) et faran suar de valent, a més estaràs incidint directament en la paret abdominal i el transvers. A les sessions d’aiguafitness treballem la tonificació en general a través d’elements flotants que busquen crear resistència a ser enfonsats dins l’aigua. També tenim l’aiguapilates, que combina principis respiratoris del Pilates i postures de flotació del medi aquàtic, enmig d’un ambient de relaxació i de cromoteràpia; aquest últim treballa zones poc comunes com ara el diafragma i el sòl pelvià.
 
Beneficis d'entrenar a l'aigua
Si encara no trobes prou motius per començar a treballar el teu core a l’aigua, només cal recordar els ja coneguts beneficis que aporta un treball en reducció de gravetat i impacte zero, i si a més ho fas al mar o en piscines amb aigua de mar gaudiràs dels efectes saludables de la talassoteràpia.
 
En resum, tinguis l’edat que tinguis i independentment de la teva activitat física, invertir temps en el desenvolupament del teu core: és una inversió d’èxit segura i necessària, i també t’assegura una minimització de possibles lesions.
 
Som-hi a tot corewink

afegir la revista a les RSS

GTranslate