Compte amb l'esquena!

23 de desembre, 2015

La rapidesa de la vida actual i les ocupacions diàries ens porten a l’escurçament i la rigidesa de la musculatura, així com al bloqueig respiratori i diversos quadres de dolor que afecten un nombre molt elevat de la població.
En l’actualitat podem dir que:
El dolor cervical i el lumbar són molt freqüents en la societat en què vivim.
El dolor cervical i les malalties respiratòries són les dues causes més freqüents de consultes mèdiques.
La seva incidència és del 80 % almenys un cop a la vida, i és una de les causes de baixa laboral més elevades. Qui no ha tingut dolor cervical o lumbar alguna vegada?
 
El primer que hem de fer per corregir una mala postura és prendre consciència de quina és la nostra postura habitualment, i com ens afecta i ens provoca tensions a la resta del cos.
 
Un gran remei per alleujar els dolors d’esquena és la pràctica d’exercicis i moviments suaus que ajuden a sentir-nos més còmodes, a notar una millora general en el nostre cos.
 
Cal practicar exercicis destinats als grups musculars que més ens afecten en els nostres problemes d’esquena i que, en conjunt, actuen sobre la musculatura de les cames i de la musculatura paravertebral. També cal tenir una bona «faixa» abdominal.
 
Perquè aquests exercicis tinguin un efecte positiu en nosaltres, s’han de fer de forma regular.
 
Causa d’origen psicosomàtic o emocional
És aquella que succeeix sense causa aparent i no segueix cap tipus de patró lògic, de manera que la persona que la pateix no sap explicar clarament el lloc del dolor ni les situacions en què apareix o desapareix. L’ansietat, la ràbia i la tristesa i l’estrès són les emocions que amb més freqüència provoquen cervicàlgies i lumbàlgies d’origen emocional.
 
La tensió emocional afavoreix la contractura muscular del coll. Una persona nerviosa i tensa trigarà més a recuperar-se. Un aspecte fonamental és la respiració. Qualsevol alteració en el cos o en la ment provoca immediatament una alteració en la respiració, de manera que és important respirar sense bloquejos ni tensions, ja que influeix tant en la forma i el funcionament de la persona com en els seus aspectes emocionals i mentals.
 
L’escola d’esquena del Claror
Alguns dels objectius que perseguim en les sessions de l’escola d’esquena dels clubs Claror són:
1. Presa de consciència de les posicions adoptades durant el dia, i de com aquestes ens afecten les cadenes musculars.
2. Aconseguir un coneixement més gran del cos i entendre les sensacions que aquest ens proporciona per millorar i prevenir possibles desequilibris musculars i malalties tant des del punt de vista físic com psíquic, que, amb el pas del temps i l’edat, es van produint.
3. Aprendre a utilitzar el cos de forma harmònica.
4. Relaxar, flexibilitzar i tonificar per millorar l’escurçament i la rigidesa de la musculatura, així com el boqueig respiratori.
5. Normalitzar la flexibilitat de la columna per evitar-ne les molèsties.
6. Exercicis d’estiraments per cadenes musculars, així com exercicis de propiocepció, sempre acompanyats d’una correcta respiració, fet que proporcionarà una gratificació fisicopsíquica.
 
Material
En les nostres classes fem servir matalassos per estirar a terra, alguna pica i una pilota petita, amb les quals fem exercicis i automassatges.
 
Parlem de moviments suaus, lents i molt gratificants, de manera que es poden practicar fins a edats molt avançades.

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate