Treu el màxim rendiment del teu entrenament amb Grit Series

Sergi Mateu

7 de gener, 2016

Grit Series és un dels programes que oferta la marca Les Mills, líder mundial en oferta de classes dirigides en clubs de fitness i pionera en la creació de programes que es fan al mateix temps en gairebé tots els països del món.
Entrenament intervàl·lic d’alta intensitat
Es tracta d’un programa HIIT (entrenament intervàl·lic d’alta intensitat) en què els exercicis es duen a terme a intensitats que van des del 75 % fins al 100 % de la freqüència cardíaca màxima, és a dir, per sobre del llindar anaeròbic. Les sèries d’exercicis es van repetint en uns temps que oscil·len entre els 20’’ i els 1’30’’, amb diferents nivells de dificultat que es poden adaptar segons el nivell de fitness dels practicants.
 
Tres modalitats
El programa Grit Series està compost per tres modalitats d’entrenament: el de força (strength), el càrdio i el plyo. Cadascuna de les tres modalitats posa l’èmfasi en un aspecte, de manera que en la modalitat de força s’utilitzen més exercicis de força amb barres i discs, en la de càrdio es treballa més amb el propi pes corporal (també es poden fer servir barres i discs) i en la de plyo es busquen accions explosives com els salts i moviments més ràpids.
 
Característiques
Les característiques principals del programa Grit Series són que cadascuna de les tres modalitats que el componen (força, càrdio y plyo) consta de sis tracks de diferent durada en què el treball de cada track és específic. Així, podem trobar treballs diferents en cadascun dels sis tracks. El primer track sempre és d’escalfament, on es practiquen els principals moviments que es faran en els tracks successius. El darrer track, el sisè, sempre és de CORE i els altres quatre es van combinant entre ells i van variant entre els diferents reciclatges que tenen lloc cada tres mesos. Així, podem trobar des de tracks amb estructura 1:2:1, amb una durada superior a 11 minuts, fins al repte 30 x 30, que té una durada d’un minut i mig, passant per altres tipus com els dropsets o sèries descendents (5’30’’), les adaptacions del famós mètode Tàbata amb sèries de 20’’ d’exercici i 10’’ de descans (3’35’’) o els reptes on s’enfronten dos grups cara a cara.
 
Fàcil combinació
Un altre aspecte que cal destacar és que cadascun dels tres programes es poden combinar entre ells, i hi ha dos tracks que es poden intercanviar d’un programa a l’altre. Per exemple, es poden fer quatre tracks del programa força i posar-ne dos d’un dels altres dos programes, càrdio o plyo. Així, podem fugir de la rigidesa dels programes Les Mills en els quals durant tres mesos els alumnes sempre fan els mateixos exercicis en el mateix ordre, fet que acaba suposant una monotonia important en repetir sempre la mateixa coreografia. D’aquesta manera, el coach de Grit té més maniobrabilitat a l’hora de planificar les sessions.
 
El paper de l'instructor
En el programa de Grit Series l’instructor passa a anomenar-se coach. Ja no mostra durant tota la classe el ritme i la tècnica dels exercicis en tot moment (com passa en la resta dels programes Les Mills), sinó que un cop ha explicat el track següent i ha mostrat la tècnica, incidint en els aspectes clau i de seguretat, el treball es focalitza en el floor coaching, que és, més so menys, una motivació constant individual i grupal per tal d’adaptar els exercicis a les intensitats tolerables pels clients i intentar extreure el màxim de cada individu, mentre el coach es mou per tot l’espai.
 
Beneficis
Els beneficis físics que s’obtenen amb el programa Grit Series són els específics dels programes HIIT. Entre els més importants trobem la millora dels sistemes aeròbic i anaeròbic, l’activació de les fibres de tipus I i II (lentes i ràpides), una reducció important del tant per cent de greix corporal (en funció de la intensitat treballada), una producció més elevada de l’hormona del creixement (relació directa amb la massa muscular), un augment de la sensibilitat a la insulina, un augment del consum màxim d’oxigen (VO2màx.) i, a més a més, prevé el càncer (sobretot el de mama, colon i pulmó). Però potser l’aspecte clau seria l’efecte EPOC que significa l’augment del metabolisme i l’excés del consum d’oxigen postexercici i que pot estendre el consum calòric fins a nou hores després d’haver acabat la classe de Grit. Aquest aspecte comú en els HIIT és la principal diferència respecte als mètodes tradicionals d’entrenament, on el consum calòric es centra principalment en el temps de pràctica, i no tant en el temps posterior a l’entrenament.
 
Contraindicacions
Com qualsevol exercici d’alta intensitat, cal una autorització mèdica en casos d’hipertensió, obesitat, diabetis i trastorns musculoesquelètics, i no s’aconsella en casos d’embaràs.
 
Quan vindràs a la propera sessió de Grit Series per començar a sentir-te millor amb tu mateix?
 
Gaudeix en exclusiva d'aquesta activitat als clubs gestionats per Claror:

l'autor

Sergi Mateu

Responsable de fitness de Claror Marítim

Mestre de primària especialitzat en Educació Física (MEF), Llicenciat en ciències de l’activitat física i l’esport (LCAFE), Màster instructor de ciclisme indoor (Keiser), Instructor Pilates i Entrenador Personal.

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate