Treballa tot el cos de manera divertida amb BodyVive Les Mills

Sara Egea

14 de setembre, 2016

De la mà de la reconeguda franquícia internacional Les Mills, i dins de la completa graella d’activitats de què ja gaudeixes als clubs Claror, ara arriba el BODYVIVE, un nou programa d’entrenament al qual et podràs enganxar a partir de l’octubre.

BODYVIVE és un programa d’entrenament de baix impacte i d’intensitat variable amb el qual treballes tot el cos de manera molt efectiva. La particularitat respecte d’altres programes de Les Mills radica en la combinació del treball aeròbic amb exercicis destinats a enfortir el CORE (si és la primera vegada que sents el concepte CORE, no et preocupis, continua llegint, t’ho expliquem més endavant). Així doncs, estem parlant d’un sistema d’entrenament complet i, per tant, amb beneficis nombrosos i molt variats.
 
En què consisteix?
Una classe de BODYVIVE dura entre 45 i 60 minuts, aproximadament, i es desenvolupa al ritme
d’una música dinàmica i motivadora que també marca el ritme de l’entrenament. 
Són exercicis senzills que es fan amb diferents materials i el propi cos. Tot plegat proporciona la facilitat d’adequar la intensitat d’acord amb les possibilitats de cada persona.
 
Aquesta senzillesa i simplicitat de moviments fa del BODYVIVE una classe molt accessible per a tot aquell que es vulgui exercitar sense la necessitat de seguir coreografies complicades ni exercicis que requereixin un procés d’aprenentatge llarg. És una alternativa perfecta per a qui busqui enfortir i modelar el cos però que no se sent motivat ni per fer classes amb coreografia ni per fer sessions de musculació. 
 
Estructura
Pel que fa a la seva estructura, BODYVIVE es presenta en 9 tracks. Després de fer un escalfament inicial basat en senzills exercicis aeròbics i de mobilitat articular, la sessió es compon principalment de dos blocs: un bloc de treball aeròbic o cardiovascular, la intensitat del qual anirà augmentant fins a assolir el seu punt màxim al track 5, i un segon bloc de treball «funcional», en el qual trobarem exercicis combinats fets amb gomes, tots destinats a treballar els músculs del CORE de manera integrada. Finalment, i com a tornada a la calma, es fa una recuperació activa, amb estiraments i exercicis propis del ioga o el tai-txi.
 
Sona bé, oi? Doncs espera a escoltar els beneficis que té. 
 
Beneficis
Amb BODYVIVE podràs millorar el teu nivell de fitness i salut i, per tant, el teu benestar general. Tonificaràs tot el cos, t’ajudarà a augmentar la força i la resistència muscular, guanyaràs en agilitat, coordinació en els moviments, equilibri i estabilitat del CORE. 
 
La pràctica regular del BODYVIVE també pot ser un aliat per perdre pes, ja que pots arribar a consumir unes 550 calories en una sessió.
 
BODYVIVE t’aportarà, per descomptat, tots els importants beneficis propis de l’exercici cardiovascular, entre els quals cal destacar un menor risc de patir malalties cardiovasculars. Malgrat això, en aquesta ocasió ens centrarem més en els dos aspectes que fan diferent i interessant aquesta activitat, perquè potser són més desconeguts, i que ja hem enumerat al començament d’aquest article: els beneficis de l’entrenament del CORE i el baix impacte.
 
Què és el CORE? Quins beneficis s’obtenen d’aquest entrenament?
La paraula CORE prové de l’anglès i significa ‘centre, nucli’. El CORE no és un concepte que puguem trobar com a tal als llibres d’anatomia, sinó que es fa servir per referir-se de manera a les estructures musculars i osteoarticulars de la part central del cos, sobretot del raquis lumbodorsal, la pelvis i els malucs, i que participen conjuntament en el manteniment de l’estabilitat del tronc i en la generació i transferència de forces des de la part central del cos cap a les extremitats (Kibler et al., 2006). 
 
Explicat d’una manera més senzilla, el CORE seria el conjunt de músculs de la part central del teu cos que són clau per estabilitzar la columna, mantenir una bona postura i fer moviments de forma correcta i eficient amb menys risc de lesió. 
 
Tots els moviments que fas, tant quan entrenes com a les activitats quotidianes del teu dia a dia, neixen de la part central del cos. Per tant, un bon entrenament de tots aquests músculs és d’una gran importància a l’hora de millorar el rendiment físic, la salut i prevenir lesions, ja que quan totes les estructures que conformen el CORE funcionen apropiadament de manera integrada, s’aconsegueix una distribució òptima de les forces amb una càrrega compressiva mínima per a la teva columna.
 
Ja hi ha diversos estudis que assenyalen la importància d’aconseguir una bona estabilitat d’aquesta part central del cos com un dels factors clau per a la prevenció i el tractament de la síndrome de dolor lumbar, com també un factor destacat en la prevenció de lesions en els membres inferiors. 
 
Així doncs, els principals beneficis de tenir una zona mitjana (CORE) forta et suposaran una millora del rendiment físic (i no tan sols com a esportista), guanyaràs força en tot el cos (no tan sols en aquesta part central), et facilitarà una millora de la postura i, el més important, t’ajudarà en la prevenció de lesions i tindràs més qualitat de vida, lliure de possibles dolors i molèsties a la part baixa de l’esquena.
 
Per últim, ens agradaria parlar-te d’un altre dels avantatges que cal destacar del BODYVIVE, i és el baix impacte. I és que, en ser un entrenament en què pràcticament no hi ha impacte articular, resulta ideal tant si t’inicies en l’activitat física com si surts d’una lesió recent i et vols posar en forma progressivament, o bé si tens excés de pes i vols cremar calories sense sobrecarregar les articulacions.
 
Després de tot el que t’hem explicat..., què hi dius? T’animes a provar-ho? Estem segurs que repetiràs, i sortiràs de la classe de BODYVIVE amb l’energia renovada!
 
Gaudeix d'aquesta activitat en aquests clubs del grup Claror
Claror Cartagena
Claror Marítim
 

l'autor

Sara Egea

Tècnic de fitness de Claror Cartagena

Diplomada en Treball Social (UB), Formació de Tècnic Fitness i Entrenador Personal, acreditada al Registre de Professionals de l’Esport, Quiromassatge

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate