Entrena amb el propi pes corporal!

Xavi Royo

28 de novembre, 2016

L’entrenament amb el propi pes corporal és, en realitat, la primera forma d’entrenament de tots els temps. És on es van iniciar els entrenaments. Es basa fonamentalment a enfortir la musculatura de tot el cos mitjançant la resistència muscular del cos que s’exerceix amb la gravetat.

Com tot entrenament físic o muscular, la clau es troba amb la constància dels exercicis i les sèries de treball que fem per poder obtenir uns millors resultats, tant a curt com a llarg termini.
 
Un dels seus beneficis principals és que no es tracta d’un entrenament monòton, és a dir, varia constantment i el podem fer en qualsevol espai. En canvi, un entrenament de peses, per a aquelles persones que s’inicien en la pràctica esportiva, sol ser més avorrit.
 
Aquest tipus d’entrenament té un ventall molt ampli d’edat. Es pot aplicar en adolescents perquè no és un treball de peses, el qual pot repercutir en el seu desenvolupament físic, com amb persones d’edat avançada. És un tipus d’entrenament indicat per a persones que es volen iniciar en la pràctica d’activitat física, tant sigui en el pla muscular com en el cardiovascular. També es pot aconseguir perdre pes amb una tipologia concreta de taula d’exercicis.
 
El més important d’aquest tipus d’entrenament, i com en la resta dels àmbits de l’esport, és tenir una dinàmica d’entrenament establerta que sigui progressiva amb els exercicis i adequada a les capacitats de cada persona. Així podrem anar visualitzant els progressos que es van fent i podrem veure una millora amb l’entrenament.
 
Aquest tipus d’entrenament és un dels que ha evolucionat més de pressa al llarg dels últims anys. Durant aquest temps d’evolució, han sorgit nous sistemes d’entrenament amb el propi cos, com ara el Crossfit o el TRX (entrenament amb suspensió).
 
Com iniciar-se en aquest tipus d'entrenament
L’entrenament amb el propi cos s’ha de fer d’una manera gradual i començar per una sèrie d’exercicis que siguin assumibles per als músculs. Més si es tracta d’una persona sedentària, així no hi ha risc de patir lesions musculars ni sobrecàrregues de treball.
 
Per començar amb aquest tipus d’entrenament s’ha de fer una rutina molt bàsica, la qual podria tractar-se d’uns esquats (flexió de cames), flexions de pectoral i flexions amb barra. I si el que volem és perdre pes, el que hi podem afegir són exercicis de tables, és a dir, exercicis isomètrics, lunges… En tots els exercicis el pes del propi cos és el que ens oferirà dificultat a l’hora de fer els exercicis i ens ajudarà a obtenir l’objectiu marcat. Tot exercici isomètric que puguem fer amb aquesta tipologia d’entrenament ens ajudarà a consumir calories.
 
Aquest tipus d’entrenament és de curta durada, podem fer un bon entrenament amb només uns 20 minuts de sessió.
 
Executar un bon entrenament amb el propi pes corporal ens ajudarà a millorar tant des del punt de vista físic com muscular, i ens obre la ment de cara a poder fer un gran ventall d’exercicis, però sempre sota una supervisió d’un professional.

l'autor

Xavi Royo

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate