Idees per fer un àpat divertit i saludable a la festa dels teus fills!

Emma Esteba

22 de març, 2017

Estudis recents indiquen que la prevalença d’obesitat i sobrepès en nens i nenes d’entre sis i nou anys és d’un 41.3% (18.1% i 23.2% respectivament). Les principals causes són el sedentarisme i allunyar-nos de la nostra dieta mediterrània. A més, l'excés de pes en infants i adolescents fa que malalties com la diabetis i la hipertensió arterial apareguin amb freqüència entre els joves. Per això és molt important tenir cura de la nutrició dels més petits de la casa.

La salut a taula no està renyida amb la diversió i la bona alimentació no és sinònim d’avorrida, monòtona, insípida i poc atractiva, ans el contrari!  
 
Quan pensem en preparar i escollir els menús o plats per a les celebracions infantils, sovint s’acaben comprant  els mateixos tipus d’aliments (snacks, patates xips, dolços i caramels, brioxeria industrial...). No vol dir que no hi hagin de ser, però tampoc és recomanable que tota la taula estigui plena d´aquests tipus d´aperitius i productes. 
 
Si partim de la base que tots els pares ens preocupem per l´alimentació dels nostres fills, per què hem d’associar festa amb haver de menjar segons quins tipus d´aliments i productes? Amb una mica d’imaginació es possible fer un àpat que sigui l'enveja de totes les festes! La cura en la presentació moltes vegades és la clau de l´èxit... 
 
Què podem servir majoritàriament a la taula? 
 
Pa
Els pans per exemple, es poden optar per escollir diferents grandàries, formes o sabors. Es poden triar pans de cereals, pipes i fruits secs o d´altres llavors, amb forma rodona, allargada o quadrada. Un dels pans més habitual de les festes infantils sol ser el pa de motlle, així doncs, donant formes diverses (amb motlles de pastisseria) podem aconseguir uns aperitius del tot originals!  
 
Fruita
Incloure fruites pot ser, a banda d’interessant, molt refrescant! podem fer batuts, broquetes i guarnir peces de fruita amb diferents motius divertits. 
 
Refrescs
Les begudes ensucrades es poden substituir per llimonades casolanes, sucs de fruites i agua fresca 
 
Pastís
Si hi ha algun pastís per l’amfitrió, us convido a fer-lo a casa o comprar-lo al forn de confiança...
 
Més consells
Tampoc cal evitar algun producte com la xocolata o snacks salats diferents. Això sí, seria saludable que no ocupessin la totalitat de l'àpat! 
 
Tanmateix, és convenient saber si hi ha algun comensal té alguna al·lèrgia o intolerància per tal de preveure el menú a escollir! 

l'autor

Emma Esteba

Nutricionista del Claror Cartagena

Diplomada en Diètetica i Nutrició Humana (UB), Postgrau en Obesitat, Postgrau en Fitoteràpia

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate