Utilitza l'spa després de fer esport

Cristian González | Sergi Martínez

5 d'abril, 2017

Avui t’expliquem mesures de recuperació passiva que pots fer a la zona spa del teu club després de fer esport. Et resultaran molt efectives a l'hora de descarregar i prevenir lesions. Per a qualsevol dubte, recorda que pots parlar-ho amb el teu tècnic de fitness.

Sauna
Si vols disminuir el to muscular i desactivar el dolor corporal fes una sessió de sauna a temperatura ambient d’entre 80 i 90 graus per augmentar la circulació sanguínia. A més, eliminaràs líquids i toxines a través de la sudoració i netejaràs les vies respiratòries.
 
És aconsellable fer-ho 1 o 2 cops per setmana i 48 hores abans de la competició o entrenament fort. Hidrata’t bé abans, durant i després de cada sessió. 
 
Hidromassatge
Una altra cosa que pots fer és un bany a l’hidromassatge que resulta molt apropiat per a períodes de cruiximents. Amb això aconseguiràs relaxament muscular, desactivació neurològica, augment de la circulació sanguínia i disminució del to muscular.
 
És aconsellable fer-ho 2 cops per setmana i 48 hores abans de la competició o entrenament fort. El bany ha de durar uns 15 minuts.
 
Bany fred
Un altra mesura molt adequada per disminuir els dolors, contractures musculars o cruiximents és un bany d’aigua molt freda amb o sense gel. D’aquesta manera activaràs la circulació sanguínia i aconseguiràs relaxació muscular i sedació. Com més gel i més freda estigui l’aigua, major sedació i efecte antiinflamatori aconseguiràs sobre la zona adolorida. 
 
És aconsellable fer-ho després d’un entrenament fort o haver participat en alguna competició. La durada de la immersió de la zona adolorida ha de ser d’entre 3 i 8 minuts.
 
Bany de contrast
Si el que vols és aconseguir un drenatge circulatori i relaxament muscular per a aquells dies en que tens la sensació de cames pesades és molt positiu fer banys alterns entre aigua calenta i aigua freda en intervals de 3 minuts en aigua calenta i 1 minut en aigua freda. Cal repetir-ho 3 cops.

Presentació i assessorament tècnic: Sergi Martínez
Producció: Cristian González

Muntatge i Vídeo: Enchilada Films

els autors

Cristian González

Llicenciat en Periodisme (UPF), Llicenciat en Història Contemporània (UB), Màster en Comunicació Empresarial Especialitat en Tecnologies Digitals (UPF).

més informació
Sergi Martínez

Coordinador de l'Àrea de fitness aquàtic de Claror Marítim i entrenador personal

Entrenador Nacional de Natació i Màster en Gestió d’Entitats Esportives

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate