Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

No corris més, corre millor

Marc Gispert

12 d'abril, 2017

Actualment vivim l’anomenada “febre runner”, en què les carreres populars han envaït el nostre territori i cada cop hi ha mes gent que es proposa finalitzar-les, seguint un prototip d’estil de vida saludable que inclou l’esport com a eina principal. Ara bé, compte amb com ens endinsem en l'activitat runner.

S’ha de tenir en compte que “un estil de vida saludable”, inclou molts més aspectes que l’intrínsecament esportiu. En aquest apartat, com a aspectes importants a incloure tindríem una bona alimentació, el correcte descans, la sociabilitat amb família i amics... i un llarg etc. On s’inclou l’esport però sense oblidar que no és la única eina.
 
Amb aquest relat, el que vull fer veure, és la importància del procés per assolir aquest estil de vida saludable i no el sol fet de marcar-se un objectiu (esport, cursa popular) i obsessionar-s’hi sense tenir en compte els demés aspectes. 
 
Fugir de les obsessions
Si ens fixem en la corrent popular del running, veiem que hi ha una obsessió per fer curses populars sense prioritzar-ne una més que altres o realitzar la planificació d’uns objectius determinats per a la temporada. D’aquesta manera sempre es competeix igual, portant el cos al límit i sense aconseguir una millora clara en el rendiment ja que el cos acumula fatiga setmana rere setmana i sempre es competeix i s’entrena al mateix ritme.
 
Millor qualitat que quantitat
D’aquí la importància del títol d’aquest article “no corris més, corre millor”, que vol dir que pel fet de fer mes kilòmetres en els entrenaments o mes curses per setmana, no et donarà un millor rendiment fisiològicament com a corredor. Els nous estudis científics i les noves tendències de l’entrenament per esports de resistència van enfocades a la millora de la “qualitat” (intensitat) de l’entrenament en detriment de la “quantitat” (volum, km).
 
En aquesta qualitat, no només s’inclou el treball d’intensitat, com poden ser les sèries a ritme mes anaeròbic, sinó també el treball específic de força en el teu centre de fitness, el qual et permeti fer el cicle de la marxa amb mes precisió tècnica i sense desgast energètic annex perquè treballaràs amb més eficiència i al mateix temps, et permet reforçar les articulacions i preparar-les per suportar grans estones de microtraumatismes provocats per l’impacte repetitiu al córrer.
 
A part, aquest treball de força és bàsic per prevenir lesions i d’aquesta manera optimitzar al màxim el teu temps d’entrenament.
 
Assessorament
Amb tot això, el que volem ressaltar es que si ets runner i vols mantenir un estil de vida saludable millorant el teu rendiment, comença a abandonar l’errònia concepció que no per fer més, és millor.  Deixa’t assessorar pels professionals i tècnics del teu club de fitness sobre els diferents treballs de qualitat que pots introduir a l’entrenament per guanyar en rendiment i en qualitat de vida.

l'autor

Marc Gispert

Tècnic d'aquàtiques del Claror Sardenya

Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Postgrau en Fisioteràpia de l’Esport i Grau de Nutrició i Dietètica.

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate