Què és una Spartan Race? T'hi apuntes? ;-)

Sergi Mateu

10 de maig, 2017

La Spartan Race és més que una carrera: és un fenomen global. Milers de persones participen cada any en alguna de les tres modalitats d'aquesta cursa d'obstacles: Sprint (5 quilòmetres i 15 obstacles), Súper (13 quilòmetres i 21 obstacles) o Beast (20 quilòmetres i 26 obstacles). En Sergi Mateu, tècnic de fitness de Claror Marítim ens explica la seva experiència a través de l'equip Mariteam.

El 22 d’abril passat un grup de set alumnes i l’entrenador del grup del FIT 90 del Claror Maritim en el torn de les 14:15 vam anar a fer la nostra Quarta Spartan Race. La primera la vam fer a l’octubre del 2015 a Súria, en la modalitat  Sprint, la segona al maig del 2016 en la modalitat Súper, la tercera al desembre del 2016 també en la modalitat  Súper. Així doncs estàvem davant del nostre quart repte.
 
En què consisteix?
Spartan Race és una cursa d’obstacles patrocinada per la marca Reebook que consta de 3 distàncies. La modalitat  Sprint on es fan més de 6km i entre 20-23 obstacles, la Súper d’entre  13-15km i més de 24-29 obstacles  obstacles i la Beast on es fan un mínim de 21km i entre 30-25 obstacles. En funció de la condició física de l’atleta es pot escollir una de les 3 modalitats.
 
Els obstacles que es troben dins la cursa són molt diversos, hi ha murs de tots els tipus imaginables, rectes, inclinats, declinats, llisos, rugosos, amb aigua, alts i baixos, estrets i amples… Hi ha obstacles que consisteixen en completar un recorregut transportant diferents càrregues, des de cubells plens de sorra i grava fins a cadenes, sacs de sorra, cadenes, àncores, grans pedres, llistons de ferro, rodes de tractor, troncs d’arbre i alguns estris més triats per l’organització amb molta cura. Altres obstacles requereixen una important força als braços, mans i dits, com la trepa de corda, sempre xopa i plena de fang, les Monkey bars, passar penjats una seqüència de barres asimètriques, diferents murs d’escalada a mode de rocòdrom i d’altres obstacles on es combinen murs, amb cordes, fang, sobretot fang, i aigua, molta aigua. També ens trobem amb proves on cap reptar per basses de fang, d’altres on cal equilibri per passar per sobre d’uns troncs amb diferents plataformes, altre son cal saltar i fins i tot n’hi ha de memòria i de punteria, on cal fer diana en una bala de palla clavant una llança d’un únic intent.
 
Entre prova i prova es va corrent, fins a completar la distància requerida, en el nostre cas 15 km, que vam completar en poc més de 2h. Cal dir que si algun obstacle no és superat, el càstig per poder seguir amb la cursa són fer 30 burpees. En la competició en grup, que és sempre el nostre objectiu, ens repartim els burpees entre tots si algun membre no supera alguns dels diferents obstacles que completen el recorregut.
 
La nostra experiència
El grup de FIT 90 sempre ens apuntem sota el nom de Mariteam i competim plegats, els que tenen més facilitat en passar els obstacles ajuden a passar als que tenen algun problema en algun d’ells, malgrat que Spartan rere Spartan cada cop cal menys ajuda als diferents atletes per superar el recorregut. Des de la primera Spartan Race a Súria a l’octubre 2015 fins a la darrera del maig 2017 a Madrid el grup ha viscut un creixement espectacular passant de que pocs membres superessin els obstacles a que la gran majoria els superi. Els principals valors que cohesionen el grup i a la cursa són l’esperit de superació, la cohesió, lligat a un esperit de pertinença a l’equip, la col·laboració en la l’assoliment  conjunt dels diferents reptes que planteja la cursa i la forta amistat que uneix els atletes. Per fer-nos una idea, el crit de guerra és “un per tots, i tots per un!”
 
Com la preparem?
Cal dir que la preparació física dels atletes del Mariteam es dóna principalment en les classes de FIT 90, on es porta a terme un entrenament intervàl·lic d’alta intensitat (HIIT). Es treballen les diferents habilitats i capacitats que després posem en pràctica el dia de la cursa. Els aixecaments de pesos, els moviments d’halterofília, els transports, el gateig i les reptacions, els salts, les planxes, els moviments de tracció i empenta, les gatzonetes i els lunges, la cursa o els llançaments sempre tenen lloc en l’entrenament combinant diferent material com són els TRX, el Gunnex, sandbags, body bars, barres i discs de pes, manuelles, pilotes amb i sense pes, Kettlebells, plataformes pliomètriques, banc s suecs, murs, cordes…tot per millorar la composició corporal dels atletes, perseguint una reducció del greix subcutani i visceral i un augment de la força reflexat en l’increment del % de múscul. No hi ha 2 entrenaments iguals, cap es repeteix fent que l’alumne mai sàpiga què es trobarà. De fet, podríem dir que la classe de FIT 90 és com una petita Spartan Race on ens trobem amb diferents reptes que cal anar superant per arribar al final cridant tots a l’hora el gran crits de guerra, arooo arooo aroooo!!!
 
Si vols provar una classe de FIT90 envia un mail a smateu@claror.cat i podràs participar en un dels dos grups actualment actius que entrenen els dimarts i dijous, a les 14:15 i a les 19h.
 
Ja estem preparant la propera Spartan Race, et mantindrem informat!

l'autor

Sergi Mateu

Responsable de fitness de Claror Marítim

Mestre de primària especialitzat en Educació Física (MEF), Llicenciat en ciències de l’activitat física i l’esport (LCAFE), Màster instructor de ciclisme indoor (Keiser), Instructor Pilates i Entrenador Personal.

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate