Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Què aporta la fisioteràpia esportiva al teu entrenament?

Pilar Clapés

22 de febrer, 2018

L'esport ens diverteix, ens ajuda a estar en forma, a prevenir patologies i fa que ens sentim millor, però també estimula l'organisme buscant noves adaptacions que provoquen una fatiga. Això implica col·locar el cos en una situació d´estrès, que ens fa més vulnerables a les lesions. Una mala tècnica de moviment o del gest esportiu, una sobrecàrrega, una preparació física insuficient i fins i tot l’estrès emocional son factors controlar i millorar per tal de prevenir-les.

Entrenament invisible
En el moment en què comencem a exigir-li un major esforç al nostre cos, també l'hem de cuidar i mimar més. Per tant és recomanable iniciar a la vegada, una rutina d’hàbits que ens ajudin a recuperar-nos millor per afrontar el proper entrenament en bones condicions. Aquestes rutines formaran part de la prevenció o de l'anomenat entrenament invisible, que implica el son i son reparador, una nutrició i una hidratació adequades i, entre d'altres, la fisioteràpia i readaptació esportiva. Fins fa relativament poc, la figura del fisioterapeuta ha estat molt lligada a la recuperació de lesions o malalties, però també pot fer molt per prevenir-les i per millorar el rendiment i qualitat de l‘execució esportiva.

Escoltar el nostre cos
És important aprendre a escoltar el cos. Quan alguna cosa no funciona correctament, el cos es manifesta mitjançant el dolor (en major o menor grau), però també hi ha altres tipus d'alarma com són una inflamació o rigidesa anòmala, sorolls i inestabilitat d'una articulació. Això no significa que hi hagi una lesió, però sí que és un avís i convé posar-hi remei per evitar que una molèstia es compliqui fins a arribar a la incapacitat, ja que la recuperació serà molt més complexa.
El massatge és una eina molt valuosa a l'hora de mantenir un correcte to muscular després de moltes hores d'entrenament i permet seguir progressant adequadament. A més prepara la musculatura de cara a la competició i ajuda a una recuperació més ràpida després d’una prova o esforç d’alta exigència.

La fisioteràpia esportiva, eina de prevenció
Òbviament, acudirem al fisioterapeuta quan hi hagi una lesió diagnosticada, ja que mitjançant tècniques manuals i exercicis específics, ens ajudarà no només a recuperar-nos, sinó a tornar a la pràctica esportiva sense recaigudes.
Però a vegades la pràctica esportiva no és l'origen de la lesió. La nostra activitat diària o laboral pot fer que adoptem males postures que provoquin un mal funcionament del nostre cos. Una mala alineació articular o un dèficit muscular pot influir negativament en la nostra pràctica esportiva, fent que patim molèsties recurrents sense saber-ne el perquè. També el cansament, l’estrès i el sobreentrenament ens poden jugar una mala passada, ja que el nostre cos és més sensible a les lesions.
Si fem esport de lleure però amb un volum d’hores i ens autoexigim molt, és clau tenir un equip de professionals al nostre abast, no només per recuperar lesions, sinó per prevenir-les.

l'autor

afegir la revista a les RSS

GTranslate