Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Exercicis de recuperació postpart

Belén Castiñeiras | Judit Torres

26 d'abril, 2018

La recuperació postpart és fonamental per recuperar-nos al 100% després d’un embaràs.

La recuperació postpart és fonamental per recuperar-nos al 100% després d’un embaràs.

Avui explicarem uns quants exercicis molt senzills i bàsics per començar a recuperar-nos.

Primer exercici
Ens tombarem boca amunt, inspirarem pel nas i exhalarem per la boca. Mentre l’aire va sortint molt a poc a poc, ens imaginem una cremallera que puja del pubis fins al melic que es va tancant. En cas que tinguem una mica de diàstasi abdominal, cosa molt normal després de l’embaràs, ens ajudarà a anar-la tancant.

Segon exercici
Treballarem la vasculació pelviana activant el glutis i articular tota la columna vèrtebra a vèrtebra. Inspirem i quan exhalem elevem glutis a dalt de tot, agafem aire i a l’exhalar baixem vèrtebra per vèrtebra.

Tercer exercici
Començarem a activar tant els quàdriceps com els glutis, sempre treballant des del control de la cintura abdominal. Inspirem i a l’exhalar estirem els braços i baixem a poc a poc, agafem aire cap a dalt, inspirem elevant i exhalem baixant.

Quart exercici
L’altra part fonamental en la recuperació del postpart és el treball d’hipopressius perquè ens ajuda a treballar a nivell postural i ens ajuda a recuperar a nivell de sòl pelvià. Farem una posició bàsica, busquem créixer cap amunt notant que l’abdominal comença a crèixer, allarguem una mica el coll, busquem que l’escàpula estigui el més plana possible i avancem una mica l’eix, sempre amb els genolls lleugerament flexionats. Inspirem i exhalem, activem i, tornem a agafar aire i exhalem deixant que surti tot l’aire lentament buidant completament. Quan no tinguem més aire, obrim les costelles, activem els braços, empenyem en fora i aguantem l’aire. Quan ja no puguem més, inspirem pel nas.

Doncs ja ho sabeu, si acabeu de tenir un bebè i us ve de gust compartir aquesta experiència amb altres mares, us esperem.

els autors

Belén Castiñeiras

Entrenadora personal

més informació
Judit Torres

Executiva de comptes de comunicació, imatge i màrqueting del Claror Sardenya

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques (UAB), Tècnic superior en Realització d’audiovisuals i multimèdia (EMAV)

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate