Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Entrena més ràpidament per ser més autònom

Xavi Royo

21 de juny, 2018

Les teories antigues deien que com més volum d’hores entrenessis, millor, i en canvi avui dia, se li dóna més importància a la qualitat i la intensitat de l’entrenament que a la quantitat d’hores que li dediquem.

Avui en dia el concepte de l’entrenament ha canviat molt respecte anys enrere, tant a escala professional com a escala amateur, i en totes les franges d’edat.

Les teories antigues deien que com més volum d’hores entrenessis, millor, i en canvi avui dia, se li dóna més importància a la qualitat i la intensitat de l’entrenament que a la quantitat d’hores que li dediquem.

Els entrenaments ràpids i intensos tenen molts més beneficis per al nostre cos que un entrenament de llarga durada.

Principals beneficis
· Ens permet perdre pes i no múscul i augmenta el metabolisme i l’hormona del creixement fins a un 450% durant les 24 hores següents a finalitzar l’exercici.
· Gràcies al consum d’oxigen post exercici (EPOC), seguim cremant greix fins a 48-72 hores després de l’entrenament.
· Ens ajuda a millorar el volum màxim d’oxigen (VO2màx) i a tenir un cor més sa.
· Guanyem en eficiència: més intensitat en menys temps.

Evitar el sobreentrenament
Hem d’incorporar una fase de descans a l’entrenament que potser abans no teníem en compte, per evitar el que es coneix com sobreentrenament. No per molt entrenar aconseguirem els nostres objectius abans, sinó que podem arribar a un sobreentrenament que fatigui excessivament el nostre cos, provocant que ens lesionem, i això ens obligarà a fer un període de repòs i recuperació per poder tornar a la pràctica esportiva.

Assessora't abans de començar
Abans d’iniciar l’entrenament d’alta intensitat, és molt important passar pel Servei de Salut on un professional de la Medicina de l’Esport et farà un reconeixement i et dirà si el teu cos està en òptimes condicions per realitzar aquests tipus d’entrenament, o si abans has de fer una fase de preparació.

Un cop estàs a punt, els tècnics i entrenadors esportius et poden ajudar a marcar-te un pla i ensenyar-te a entrenar d’una manera més ràpida i eficient.

Aquest tipus d’entrenament et permetrà ser més autònom i el podràs realitzar en interior i en exterior.

En el nostre dia a dia anem mirant constantment el rellotge sempre pendents del poc temps que tenim disponible, així que poder entrenar d’una manera més ràpida i més eficaç serà genial, no?

T'esperem per provar-ho!

l'autor

Xavi Royo

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate