Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Esquinç de turmell: prevenció i recuperació

Marta Coll

24 d'octubre, 2018

Les lesions dels lligaments del turmell i els esquinços són una de les més freqüents en l'activitat esportiva. En aquest article trobaràs pautes per prevenir-lo i curar-lo.

Els turmells són una part delicada del nostre cos que hem de cuidar, ja que juntament amb els peus formen la base que sustenta el pes del cos. La part que s'acostuma a lesionar amb més facilitat és el lligament lateral extern, generalment per un mecanisme de torçada. L'afectació pot ser més o menys greu, i requerir més o menys temps de repòs o immobilització.

Com prevenir-lo?
Per prevenir un esquinç de turmell, hem d'enfortir la nostra base, és a dir els peus i els turmells. Per tal de treballar aquesta base, la propiocepció és la principal eina, ja que ens permet rebre informació de les nostres articulacions i ens ajuda a mantenir l'equilibri. Aquest tipus de treball es recomana sobretot si es practiquen esports amb canvis sobtats de direcció, ritme, salts, girs i recepcions o també que es realitzen en terrenys inestables.
Un altre aspecte important en la prevenció és la utilització d'un calçat adequat a l'activitat, que subjecti bé el peu i en alguns casos també el turmell.

Com curar-lo?
Tot i que la curació de les lesions dels lligaments del turmell pot trigar aproximadament entre 2 i 8 setmanes, segons la seva severitat, poden persistir problemes durant 8-10 mesos després de l'accident. Per poder arribar a una bona recuperació de la lesió, és bàsic fer un bon tractament de rehabilitació.
Durant les primeres fases de la recuperació, la realització de fisioteràpia aquàtica dóna excel·lents resultats perquè permet el treball de mobilitat i reforç muscular sense sobrecarregar l'articulació. També és important realitzar exercicis de propiocepció o equilibri a dins de l'aigua, per millorar l'estabilitat articular i proporcionar seguretat.
A mesura que ens anem recuperant, el treball de reforç en sec es pot afegir a l'exercici a l'aigua: exercicis de tonificació i de propiocepció amb progressió de la resistència i la dificultat, ens permetran anar millorant la força i l'estabilitat.
Progressivament s'iniciarà amb activitat física de baix impacte (natació, bicicleta, el·líptica...) per anar incorporant l'activitat d'impacte.
Per als primers entrenaments pot ser convenient realitzar un tapping o embenat funcional, que permet l'activitat però impedeix els moviments que van produir la lesió, per protegir el turmell d'una possible recaiguda.

Si vols prevenir i recuperar l'esquinç de turmell, demana consell als fisioterapeutes i tècnics, que et recomanaran els millors exercicis posar-lo a punt.


Més informació
Aquí tens altres articles de la Revista Claror que et poden interessar:
Què aporta la fisioteràpia esportiva al teu entrenament?
Readaptació: supera les lesions
Fisioteràpia aquàtica: descobreix-ne els beneficis
Completa el teu entrenament amb les teràpies manuals


Si vols conèixer els nostres serveis de Fisioteràpia, escull el club:
Claror Sardenya
Claror Cartagena
Claror Marítim
Can Caralleu
L'Esportiu de Llinars



 

l'autor

Marta Coll

Cap de l´Àrea de Salut del Claror Marítim

Llicenciada en Medicina i cirurgia per la UB, Especialista en Medicina de l’Educació física i l’esport per la UB Diploma de Nutrició i Dietètica a l’Hospital Clínic de Barcelona, Diploma de Terapèutica Homeopàtica pel CEDH, Diploma d’urgències mèdiques extrahospitalàries per l´ACMI

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate