Aquestes festes manté el pes a ratlla!

Emma Esteba

19 de desembre, 2018

L'Emma Esteba, dietista i nutricionista de Clubs Claror, us dóna consells per a prevenir els excessos dels àpats de Nadal.
 

Ja s'acosta Nadal, tendim a fer el balanç del darrer any i ens plantegem nous reptes i propòsits per l'any vinent: fer una vida més sana, menjar millor i fer més esport, entre altres intencions.
I sovint els excessos i la manca d’activitat física dels festius nadalencs deriven en un augment de pes, que hem de rebaixar després.

Us proposem un repte: Ens ho plantegem al revés? Prevenim abans que curar? Us animem a seguir tres recomanacions senzilles per tal d'evitar els excessos de les festes de Nadal.

1. Les festes són dies comptats
Nit bona, dinar de Nadal i sant Esteve, Cap d'any i Reis... només són cinc els àpats on habitualment ens reunim tots i les taules estan plenes...
Si la resta d'àpats i dies seguim una alimentació lleugera i equilibrada no tenim per què augmentar de pes. Per altra banda, en aquests àpats puntuals, cal ser moderats tant en les quantitats a ingerir com en la qualitat dels productes que consumim.

2. Cuina amb cura, busca alternatives i tingues a ratlla els greixos
Prioritza els olis d’origen vegetal i de bona qualitat. La quantitat recomanada diària és d'entre 40 i 60 grams. En qualsevol celebració, es tendeix a l'excés.
Moderar els greixos farà que els plats siguin molt més lleugers i menys carregosos. Així doncs, disminuir productes com mantegues, cremes de llet, nates o margarines, i reduir l'oli de les preparacions i coccions farà molt més lleugers els plats principals.
Es poden ajustar i reduir les racions, tenint en compte que sovint se solen consumir gran varietat i quantitat de plats,
Optar per coccions com planxes, forns, papillota o a la sal en comptes de fregits, arrebossats o guisats i rostits contundents i forts. Poden ser una bona alternativa per a qualsevol dia festiu.
Les postres i els dolços són típics i no cal prescindir-ne, però sí que es pot optar per fer unes postres lleugeres a base de fruites i consumir els dolços típics només els dies assenyalats.
Pensa que la presentació és una bona arma per fer que un plat sigui atractiu!


3. Activa’t i fes exercici
Un passeig d’uns 30 minuts diaris o agafar la bicicleta per anar a la feina, són bons hàbits fàcilment assequibles. A la vegada però, us animem no deixar l'activitat física: una activitat esportiva que t’agradi, que t’ho faci passar bé i que t’enganxi!

Aquí us deixem uns exemples de plats saludables per aquestes festes de Nadal:

Aperitius

  • Broquetes de mozzarella i tomàquets Xerri amb vinagreta d'alfàbrega
  • Enfilat de gambes, sèpia amb verdures, i meló amb pernil
  • Torradetes amb paté d’albergínia
  • Crema freda de meló i encenalls de pernil
  • Amanida de llamàntol i vinagreta de cítrics

Plats principals

  • Turbot al cava
  • Pollastre o gall dindi al forn
  • Llobarro a la sal
  • Filet de vedella a la graella amb salsa de ceba confitada i saltat de verdures


Postres

  • Sopa freda de maduixa i fruits vermells
  • Granissat de síndria i llimona
  • Escuma de mató i fruits del bosc
  • Boquetes de fruites amb colís l'albercoc
  • Cremós de iogurt i formatge light amb fruites

 

Segueix llegint...

l'autor

Emma Esteba

Nutricionista del Claror Cartagena

Diplomada en Diètetica i Nutrició Humana (UB), Postgrau en Obesitat, Postgrau en Fitoteràpia

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate