Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Exercicis per perdre pes, guanyar força i reduir abdomen

Cristian González | Mariona Otero

9 de gener, 2019

De vegades fem exercicis que no són els més adequats per assolir els objectius que ens marquem. En aquest vídeo la Mariona Otero de Claror Marítim t'explica exercicis ideals per a tres objectius concrets: perdre pes, guanyar força i reduir l'abdomen.

Exercici erroni 1: Caminar a la cinta o fer bicicleta a un ritme molt suau per perdre greix
CORRECCIÓ: Si vols aprimar-te i reduir el percentatge de greix corporal has de fer els exercicis cardiovasculars amb intensitat. En lloc d’estar molta estona a un ritme suau fes canvis de ritme cada cert temps. Per exemple, combina 1 minut més intens a un ritme que no puguis aguantar 15 segons més, i recuperes entre 1 i 4 minuts a un ritme suau. L’exercici ha de tenir una durada entre 15 i 20 minuts.
 
Exercici erroni 2: Fer exercicis de força amb pesos excessivament baixos per guanyar força
CORRECCIÓ: Si vols guanyar força treballa amb càrregues que al múscul li suposin un esforç important. Si pots moure un pes més de 15 vegades ha arribat el moment d’augmentar-lo. En un primer moment pots fer sèries de 15-20 repeticions per adaptar les articulacions al treball posterior, però un cop hagi passat aquest període inicial d’adaptació, tocarà augmentar la càrrega. Fes sèries d’entre 10 i 15 repeticions amb una intensitat que no puguis arribar a les 20. Com veus, una vegada més, la intensitat és el factor clau a l’hora de guanyar força.
 
Exercici erroni 3: Treballar els abdominals amb l’objectiu de perdre panxa
CORRECCIÓ: Si t’has proposat perdre panxa i baixar el greix corporal no hi ha cap exercici abdominal que redueixi el greix abdominal. Això s’aconsegueix via metabòlica, amb un balanç calòric negatiu. És a dir, cremant més calories de les que menges durant el dia. Amb l’exercici de força i cardiovascular augmentem la despesa energètica i accelerem el nostre metabolisme, que és el ritme que al cos crema calories, però és amb la dieta que hem d’aconseguir menjar menys calories de les que hem cremat. 
 
Aquí tens 3 exercicis que t’ajudaran a enfortir i a contenir el perímetre abdominal, però no et faran perdre el greix localitzat a l’abdomen:
- Crunch Abdominal “fes-lo prement el melic endins quan facis la força. Activaràs el teu transvers i t’ajudarà a crear faixa abdominal i a la contenció abdominal”
- Planxa. exercici de contenció molt gran de l'abdomen
- Treball específic amb gomes

 

els autors

Cristian González

Llicenciat en Periodisme (UPF), Llicenciat en Història Contemporània (UB), Màster en Comunicació Empresarial Especialitat en Tecnologies Digitals (UPF).

més informació
Mariona Otero

Tècnica de fitness de Claror Marítim

CFGS, INEFC i Màster de Nutrició

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate