Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

Exercicis de Pilates per a esportistes

Núria Carmona | Olga Barbero

30 de gener, 2019

La Núria, tècnica de Clubs Claror,  us explica com podeu incorporar el Pilates a la vostra rutina esportiva i millorar el vostre rendiment.

Els esportistes tendim a acumular desequilibris musculars.
Així en el cas dels runners, a causa dels moviments repetitius, a l’estrès que pateixen les articulacions, i a les compensacions que busca el cos per estabilitzar-nos quan apareix la famosa fatiga.
En el cas dels ciclistes, on a més dels problemes anteriors, afegim la posició estàtica, on la musculatura es va fent curta en cames i pectorals.
O en esports com el tennis, pàdel, golf, hoquei, entre altres, que són esports unilaterals,  on es treballa a favor d'un costat del cos. Si tenim un múscul feble, el cos trobarà la forma de compensar-lo, el que provocarà lesions per un ús excessiu.

I aquí entra el Pilates. A continuació us mostrarem una sèrie d'exercicis on podeu millorar l'estabilització lumbopèlvica i la correcció postural.

Exercici 1
Aquest primer exercici serveix per estabilitzar el maluc. Està comprovat que una debilitat en aquesta zona de la musculatura, provoca problemes futurs en genolls i turmells.
El més important és estabilitzar aquesta pelvis i que es mantingui paral·lela al terra. Continua mantenint els glutis, isquiotibials i faixa abdominal activats.

Exercici 2
Un combo d'squat més rotació de la dorsal, però li afegim un implement del foam roller perquè treballis més l'equilibri. En aquest tercer exercici els objectius seran: mantenir l'estabilització lumbopèlvica, el genoll i turmell alineats, i una bona activació de la cadena posterior. Vigila en tot moment de mantenir faixa abdominal i glutis activats.

Us animo a provar-ho, i si en voleu més, us esperem a la classe de Pilates.

 

Més informació
Consulta els horaris de Pilates dels nostres clubs:
Claror Sardenya
Claror Cartagena
Claror Marítim
Can Caralleu
L'Esportiu de Llinars

Si vols conèixer altres activitats que t'ajudaran a reforçar la teva zona lumbopèlvica, mira aquests vídeos:
Entrena el 'core' a l'aigua!
Aquamat: Força, resistència i equilibri a l'aigua
Activitats cos-ment per completar el teu entrenament
Ballet Fit i Total Barre, posa't en forma ballant


 

 

els autors

Núria Carmona

Tècnica especialista en Pilates i Total Barre

Entrenadora de gimnàstica artística femenina, instructora de pilates, També sóc especialista en Pre i Post-part, instructora d’hipopressius i de Totalbarre.

més informació
Olga Barbero

Responsable de comunicació, imatge i màrqueting de Can Caralleu i Coordinadora de la Revista Claror

Postgrau de Comunicació Empresarial (UPF), Postgrau de Tècniques Editorials (UB), Llicenciada en Filosofia i Lletres (UB)

més informació

afegir la revista a les RSS

GTranslate