Exercicis de meditació per començar i acabar el dia

Alejandro Yeste | Olga Barbero

22 de març, 2019

L'Alejandro, instructor de ioga, t'explica dos exercicis de meditació a través de la respiració: un per vigoritzar de bon matí, agafar energia i clarificar la ment, i un altre per relaxar-la abans d'anar a dormir.

Bàsicament, meditar és prestar atenció. Ens passem el dia prestant atenció a fora, quan estem mirant el mòbil, quan estem llegint o fent el que sigui, i es tracta de tota aquesta atenció que projectem cap a fora, portar-la cap a dins i enfocar-la en com estem pensant, quin tipus de pensaments estan habitant a la ment, què estem sentint, si ens estem sentint a gust amb el que està succeint a nivell emocional o no, etc.
És entrar en aquesta actitud de neutralitat, d'equanimitat, per poder a poc a poc, tot allò que ens està passant que ens està generant patiment, malestar, deixar de lluitar-ho, i en la mesura que vas deixant de lluitar i ho vas observant, permets que es vagi a poc a poc dissolent. I en la mesura que es va dissolent, vas quedant en calma, tranquil i vas reconciliant-te amb allò que estava passant a dintre.
Hi ha moltes maneres de meditar: a través dels mantres, dels pranayames, de visualitzacions, de mudres, i avui us explicaré un parell d'exercicis molt senzillets a través de la respiració: un per vigoritzar de bon matí, per agafar energia i clarificar la ment, i un altre per abans d'anar a dormir. Si veus que has tingut un dia molt mogut i que el cap va de bòlit, ajuda a baixar de revolucions.

Exercicis
El primer exercici es diu Kapalabathi Pranayama, la traducció seria 'crani brillant' i és aquest exercici per vigoritzar i clarificar la ment de bon matí.
És un exercici que es fa en 4 fases, 4 temps: 3 temps en els quals agafes aire i omples el ventre, i el 4rt temps en el que contraus de cop el melic. Fem cicles de 30 repeticions d'inspirar en tres 1, 2, 3 i exhalo, 1, 2, 3...

El segon exercici es diu Chandra Pranayama, la traducció seria 'la respiració lunar' i també és molt senzill. És el que faríem abans d'anar a dormir si hem tingut un dia de molt batibull, per calmar les revolucions. Consisteix a estirar el palmell de la mà dreta, amb el polze de la mà dreta tapar l'orifici nasal dret, i inspirar per l'orifici nasal esquerre. Pots retenir uns instants i exhales, també pel mateix orifici esquerre. I estem així de 5 a 10 minuts, intentant que el temps que empres en omplir-te d'aire, tingui la mateixa durada que empres per exhalar. És a dir si estàs omplint-te en 7 segons, assegura't d'exhalar en 7 segons.

Espero que us hagi servit i que us pugui ajudar en el vostre dia a dia, i si voleu aprofundir, us esperem a les sessions que oferim.



Llegeix més...

Consulta els horaris de Ioga i Meditació dels nostres clubs:


Altres articles de la Revista Claror:

els autors

Olga Barbero

Responsable de comunicació, imatge i màrqueting de Can Caralleu i Coordinadora de la Revista Claror

Postgrau de Comunicació Empresarial (UPF), Postgrau de Tècniques Editorials (UB), Llicenciada en Filosofia i Lletres (UB)

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate