Beneficis d'utilitzar l'spa després de l'entrenament

Judit Torres | Olga Barbero | Sergi Martínez

31 d'octubre, 2019

Utilitzar l'spa després de l'entrenament t'ajuda a tornar a la calma i assolir el benestar, amb l'energia totalment recarregada.

Sovint associem l'spa a moments puntuals de relax i benestar, i també és un excel·lent aliat en la recuperació passiva després de l'entrenament, que et pot ser de gran ajuda per assolir el benestar físic i mental i per millorar el teu rendiment esportiu.
Incorporar una sessió a l'spa en els teus hàbits esportius pot ser una bona manera de treballar l'entrenament 'invisible'.
 

L'entrenament invisible

Un bon pla d'entrenament que et permeti assolir els teus objectius esportius ha de contemplar l'entrenament invisible. Se li diu 'invisible' perquè és tot el que passa entre una sessió d'exercici físic i la següent: descans, alimentació i activitats de recuperació muscular.
Tots aquests aspectes tenen la mateixa importància que la pràctica esportiva, i poden ser claus en l'assoliment dels teus objectius i la millora del rendiment.
 

L'spa i els seus beneficis

Una bona sessió a l'spa t'ajuda a:

  •  Descarregar la musculatura
  •  Alleujar el dolor articular
  •  Prevenció de lesions
  •  Millorar la circulació sanguínea
  •  Eliminar toxines
  •  Recuperar la temperatura corporal
  •  Millorar l'estrés
  •  Afavoreix la son


En un spa pots trobar diferents espais, cada un amb les seves característiques:  

Sauna

Si vols disminuir el to muscular i desactivar el dolor corporal fes una sessió de sauna a temperatura ambient d’entre 80 i 90 graus per augmentar la circulació sanguínia. A més, eliminaràs líquids i toxines a través de la sudoració i netejaràs les vies respiratòries.
 
És aconsellable fer-ho 1 o 2 cops per setmana i 48 hores abans de la competició o entrenament fort. Hidrata’t bé abans, durant i després de cada sessió.
 

Hidromassatge

Una altra cosa que pots fer és un bany a l’hidromassatge que resulta molt apropiat per a períodes de cruiximents. Amb això aconseguiràs relaxament muscular, desactivació neurològica, augment de la circulació sanguínia i disminució del to muscular.
 
És aconsellable fer-ho 2 cops per setmana i 48 hores abans de la competició o entrenament fort. El bany ha de durar uns 15 minuts.
 

Bany fred

Un altra mesura molt adequada per disminuir els dolors, contractures musculars o cruiximents és un bany d’aigua molt freda amb o sense gel. D’aquesta manera activaràs la circulació sanguínia i aconseguiràs relaxació muscular i sedació. Com més gel i més freda estigui l’aigua, major sedació i efecte antiinflamatori aconseguiràs sobre la zona adolorida.
 
És aconsellable fer-ho després d’un entrenament fort o haver participat en alguna competició. La durada de la immersió de la zona adolorida ha de ser d’entre 3 i 8 minuts.
 

Bany de contrast

Si el que vols és aconseguir un drenatge circulatori i relaxament muscular per a aquells dies en que tens la sensació de cames pesades és molt positiu fer banys alterns entre aigua calenta i aigua freda en intervals de 3 minuts en aigua calenta i 1 minut en aigua freda. Cal repetir-ho 3 cops.
 

 

Spa dels Clubs Claror

Tot els Clubs claror disposen una zona d'spa i aigües amb saunes, dutxes temàtiques, iscines amb efectes termolùdics i hidromassatge.
I si vols una experiència total visita l'Spa Marítim i la seva zona de talassoteràpia.

Llegeix més



 

els autors

Judit Torres

Executiva de comptes de comunicació, imatge i màrqueting del Claror Sardenya

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques (UAB), Tècnic superior en Realització d’audiovisuals i multimèdia (EMAV)

més informació
Olga Barbero

Responsable de comunicació, imatge i màrqueting de Can Caralleu i Coordinadora de la Revista Claror

Postgrau de Comunicació Empresarial (UPF), Postgrau de Tècniques Editorials (UB), Llicenciada en Filosofia i Lletres (UB)

més informació
Sergi Martínez

Coordinador de l'Àrea de fitness aquàtic de Claror Marítim i entrenador personal

Entrenador Nacional de Natació i Màster en Gestió d’Entitats Esportives

més informació

afegir la revista a les RSS

Utilitzem cookies de tercers per recollir informació sobre les seves visites i el seu ús de la nostra web. En cas de continuar navegant per aquesta web entendrem que accepta l'ús d'aquests dispositius. Més informació: Política de Cookies

GTranslate